Interviu cu Vasile Bănescu și Francisc Doboș: Răul și Binele în Societate
Teologul Vasile Bănescu și preotul Francisc Doboș au discutat recent despre prezența răului în societate, în cadrul emisiunii „În Fața Ta” de la Digi 24. Aceștia au abordat subiecte precum războiul din Ucraina și imaginea „Mesiei” pe care o adoptă unii candidați la alegeri.
Vasile Bănescu a subliniat că, deși există multe fapte bune, răul pare să fie mai prezent în media și în viața de zi cu zi. „Cineva observă că întâlnim mai mult răul în spațiul din jurul nostru, în media, mai ales pentru că răul e mai ușor de povestit. Nu pentru că ar fi mai important, ci pentru că atrage mai mult atenția”, a afirmat el. „Am devenit dependenți de un grad de tragism al vieții, simțind că binele există, dar este adesea umbrit de rău.”
Francisc Doboș a adăugat că o faptă bună ar putea fi să ajutăm pe alții să depășească frica de moarte, promovând o prezență activă și creativă. „Învierea altor oameni din frica de moarte este esențială, având în vedere numărul mare de persoane paralizate de frici, nu doar în case, ci și în minte”, a spus el.
În ceea ce privește contextul geopolitic actual, Bănescu a criticat lideri precum Donald Trump și Vladimir Putin, afirmând că aceștia nu sunt adevărați făcători de pace. „Ei nu demonstrează în niciun fel că sunt capabili să promoveze pacea, ci mai degrabă perpetuează conflicte”, a subliniat teologul. El a adăugat că pacea lăuntrică, care împiedică ură și violență, este esențială și că adevărata lumină care hrănește atitudinile de pace vine din interiorul fiecărei persoane.
Interviu cu Vasile Bănescu și Francisc Doboș: Răul în societate și media
Într-un interviu recent, Vasile Bănescu și Francisc Doboș discută despre influența negativă a discursurilor controversate în societate și media. Bănescu subliniază că răul pare a fi mai prezent în jurul nostru și în mass-media, deoarece „este mai ușor de povestit” decât bunul.
Teologul avertizează asupra inversiunii morale atunci când lideri religioși, în loc să promoveze pacea, binecuvântează arme de distrugere. Bănescu remarcă că nu putem justifica implicarea religiei în naționalism, afirmând că „Creștinismul se definește prin universalism”, invitând comunitățile să iubească nu doar țara, ci întreaga umanitate.
Pe de altă parte, Francisc Doboș subliniază că „nimeni dintre noi nu este Mesia”. El afirmă că fiecare preot trebuie să își asume rolul de a reflecta valorile lui Hristos, dar nu să se considere salvatorul comunității. Acesta avertizează că delegarea responsabilității mântuirii altor persoane este o greșeală.
Reacția Bisericii la Mesianismul Politic
Bănescu susține că reacția bisericilor la discursurile politicienilor ar trebui să fie una reflexă. El consideră că imaginea de „Mesia politic” nu a fost suficient contestată de biserici, ceea ce a dus la o confuzie și o atragere a atenției asupra liderilor religioși care se asociază cu astfel de figuri. Bănescu consideră că această situație necesită o reacție imediată din partea Bisericii pentru a proteja integritatea acesteia.
În concluzie, atât Bănescu, cât și Doboș îndeamnă la o responsabilitate mai mare din partea liderilor religioși în fața provocărilor contemporane, subliniind importanța unui discurs care promovează pacea și universalitatea, nu diviziunea și naționalismul.