500 de muncitori italieni pe autostrada Sibiu-Pitești de 1 Mai
Constructorul italian WeBuild a mobilizat, de 1 Mai, aproximativ 500 de muncitori și 125 de utilaje pe șantierul Secțiunii 3 Cornetu-Tigveni al Autostrăzii Sibiu-Pitești (A1), conform declarațiilor ministrului Transporturilor.
Lucrările avansează și pe Secțiunea 5 (Curtea de Argeș-Pitești), care se află în etapa finală înainte de darea în trafic a ultimilor 15 km de autostradă. Autoritățile anunță că se lucrează intens pentru finalizarea tronsonului dintre nodul rutier de la Băiculești și Autostrada București-Pitești, ceea ce va permite circulația pe autostradă între București și Curtea de Argeș pe o distanță de aproximativ 140 km.
Nouă imagini de pe șantierul Autostrăzii Sibiu-Pitești arată mobilizarea echipei de muncitori, printre care se află și români întorși din Diaspora. WeBuild execută ultimele lucrări înainte de deschiderea circulației, programată pentru sfârșitul lunii mai.
Astfel, începând din luna mai 2025, se va putea circula pe autostradă de la Curtea de Argeș la București, având ca rezultat o distanță de aproximativ 140 km complet asfaltată.
Mobilizare semnificativă pe șantierul Autostrăzii Sibiu-Pitești
De 1 Mai, pe șantierul Autostrăzii Sibiu-Pitești, antreprenorul italian Webuild a mobilizat peste 500 de muncitori, alături de 80 de utilaje și echipamente. Această echipă va crește pe măsură ce se deschid noi puncte de lucru.
Detalii despre proiect
Proiectul include un tronson de 37,4 km și prevede executarea a 53 de structuri, un ecoduct și un tunel cu 2 galerii, fiecare având o lungime de 1,78 km. Termenul de realizare este stabilit pentru 1 Decembrie 2028, marcând 110 ani de la Marea Unire.
În prezent, lucrările pregătitoare au fost finalizate, iar echipa lucrează intens la construcția tunelului Poiana, care va avea o lungime de 1,78 km. De asemenea, se desfășoară lucrări la drumurile tehnologice și la platformele de foraj pentru viaducte.
Resurse utilizate
Pentru realizarea acestui lot, se estimează utilizarea a peste 100.000 tone de oțel beton, mai mult de 1 milion m³ de beton și manipularea a peste 9 milioane m³ de pământ și agregate.
Structuri principale incluse în proiect
Printre structurile ce vor fi construite se numără:
- 37,4 km de autostradă
- 54 structuri, inclusiv tunelul Poiana
- Noduri rutiere la Cornetu și Văleni
- Spații de servicii tip S1
Proiectul Autostrăzii Sibiu-Pitești este considerat cel mai complex tronson de autostradă din istoria României, având un impact semnificativ asupra infrastructurii rutiere din țară.
Italienii mobilizați pe Autostrada Sibiu-Pitești de 1 Mai
De 1 Mai, peste 500 de muncitori italieni au fost aduși pe șantierul Autostrăzii Sibiu-Pitești, unde se desfășoară lucrări pe Secțiunea 3 (Cornetu-Tigveni).
Antreprenorul italian, asocierea Webuild (Astaldi) – Tancrad, lucrează la construcția zonelor de acces pentru instalația TBM, care va fi utilizată pentru forarea tunelului Poiana. Acesta este cel mai lung tunel de pe autostradă, având o lungime de 1.780 m (sens Sibiu – Pitești) și 1.778,11 m (sens Pitești – Sibiu).
Lucrările pe această secțiune, cu o lungime totală de 37,4 km, trebuie să fie finalizate până în luna noiembrie 2027, conform contractului. Autostrada Sibiu-Pitești, formată din 5 secțiuni, va avea o lungime totală de 122,11 km și va face parte din Coridorul 4 Pan-european, care traversează România de la Est la Vest.