Japonia construiește o gară imprimată 3D în doar 6 ore
Compania feroviară West Japan Railway a reușit să construiască o gară complet nouă în doar 6 ore, utilizând tehnologia imprimării 3D. Această gară a fost ridicată într-o comunitate izolată, la stația Hatsushima, din prefectura Wakayama, care are o populație de 25.000 de locuitori.
Noua stație înlocuiește o structură din lemn care a servit navetiștii timp de peste 75 de ani. Gara a fost realizată din componente imprimate 3D, care au fost asamblate la fața locului la finalul lunii martie, marcând o premieră mondială în acest domeniu. Deși ar putea părea mai mult un adăpost decât o gară, aceasta a fost construită într-un timp record și cu un cost redus, comparativ cu metodele tradiționale.
Imprimarea componentelor a avut loc la o fabrică din prefectura Kumamoto, iar piesele au fost transportate pe o distanță de aproximativ 804 km către gara Hatsushima. Construcția a început după ce ultimul tren a plecat din gară, iar în mai puțin de șase ore, muncitorii au asamblat piesele realizate dintr-un mortar special, folosind o macara pentru a le plasa. Această metodă inovatoare a permis finalizarea proiectului în timp record, în condițiile unei construcții tradiționale care ar fi durat mai mult de două luni.
Noua gară servește aproximativ 530 de călători pe zi, fiind deservită de o singură linie de trenuri care circulă de una până la trei ori pe oră.
Japonia a construit o gară imprimată 3D în doar 6 ore
West Japan Railway Co. a finalizat în doar 6 ore construcția unei gări imprimate 3D, situate în zona rurală Arida din prefectura Wakayama. Această nouă stație, denumită Hatsushima, înlocuiește o clădire din lemn veche de 75 de ani.
Gara are o suprafață de 100 de metri pătrați și a fost terminată înainte ca primul tren să sosească la ora 5.45. Designul său minimalist, de culoare albă, include elemente inspirate din specificul local, precum o mandarină și un pește saic.
Deși construcția principală a fost finalizată, rămân lucrări de interior, inclusiv instalarea automatelor de bilete și a cititoarelor de carduri de transport. West Japan Railway a anunțat că noua clădire va fi deschisă pentru utilizare în luna iulie.
Oficialii căilor ferate subliniază că acest proiect demonstrează cum tehnologiile moderne pot permite menținerea serviciilor feroviare în locații îndepărtate, cu un număr redus de lucrători. Ryo Kawamoto, președintele JR West Innovations, a declarat că „semnificația acestui proiect constă în faptul că numărul total de persoane necesare va fi redus foarte mult”.