Problemele mașinilor second-hand în România
România se confruntă cu un număr semnificativ de mașini second-hand care au kilometrajul manipulat și accidente nedeclarate, conform unui studiu recent. În cadrul acestei analize, țara noastră ocupă locul 4 în Europa, după Ucraina, Letonia și Lituania, în ceea ce privește transparența pe piața auto de ocazie.
Peste jumătate din mașinile second-hand din România au fost implicate în cel puțin un accident, iar 7,5% dintre autoturismele verificate au avut kilometrajul dat înapoi. În medie, kilometrajul acestor vehicule a fost redus cu 95.100 km, ceea ce ridică semne de întrebare cu privire la fiabilitatea informațiilor oferite de vânzători.
Un alt aspect îngrijorător este că peste 60% din mașinile din România au fost reparate în service-uri auto nefiscalizate, afectând astfel istoricul vehiculului. Dan Barbu, președinte al Patronatului Operatorilor de Service Auto din România, subliniază că această situație reprezintă un pericol major pentru cumpărătorii de vehicule, care nu au acces la informații complete despre istoricul acestora. El propune interconectarea bazelor de date între BAR, RAR și Poliție ca o soluție pentru a aduce normalitate pe piața auto.
Înainte de a achiziționa o mașină second-hand, specialiștii recomandă să se verifice atât partea electrică, cât și caroseria, și să se confirme că reparațiile efectuate în urma incidentelor anterioare sunt conforme.