Licitație pentru un nou terminal la aeroportul Otopeni
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) a anunţat lansarea celei mai mari licitaţii pentru un proiect de infrastructură aeroportuară din România, care vizează construirea unui nou terminal la Aeroportul „Henri Coandă” din Otopeni. Acesta va fi dotat cu toate facilităţile necesare pentru a acomoda un trafic prognozat de 30 milioane de pasageri pe an până în 2040.
Valoarea estimată a serviciilor de proiectare şi asistenţă tehnică este de aproximativ 40 milioane euro, iar termenul limită pentru depunerea ofertelor este 16 iunie 2025. Noul terminal va avea o suprafaţă de aproximativ 176.000 mp, capabil să gestioneze până la 6.500 de pasageri pe oră în orele de vârf.
CNAB îşi propune ca noua infrastructură să fie un aeroport modern, eficient şi sustenabil, utilizând tehnologii avansate precum AI, IoT şi soluţii ecologice. Terminalul va include zone generoase pentru sosiri, plecări şi tranzit, fiind proiectat conform celor mai înalte standarde internaţionale.
Facilităţile noului terminal vor include minimum 48 de standuri noi pentru parcarea aeronavelor, 20 de punţi de îmbarcare şi un sistem modern de benzi de bagaje, toate concepute pentru a îmbunătăţi experienţa pasagerilor și a asigura un flux optim al acestora.
Proiectul va include, de asemenea, o reţea complexă de infrastructură, care va cuprinde un turn de control, clădiri administrative, parcări pentru pasageri, precum și alte facilităţi esenţiale pentru operarea eficientă a aeroportului.
Licitație pentru un nou terminal la aeroportul Otopeni
Aeroportul Otopeni se pregătește pentru un nou terminal, reprezentând cel mai mare proiect de infrastructură aeroportuară din România. Această inițiativă vizează îmbunătățirea accesului rutier și feroviar, asigurând conexiuni eficiente între terminalul existent și noua construcție.
Noul terminal va include stații moderne de taxi și transport public, precum și zone dedicate autocarelor, menite să reducă congestiile de trafic. De asemenea, acesta va fi conectat la infrastructura rutieră și feroviară, facilitând mobilitatea pasagerilor și a mărfurilor.
Având în vedere complexitatea proiectului, este esențial ca proiectantul să utilizeze Building Information Modeling în procesul de proiectare, asigurând astfel o execuție eficientă și bine coordonată. Compania responsabilă va menține o comunicare constantă cu toate părțile implicate pentru a garanta succesul acestui proiect ambițios.
Pe termen lung, proiectul strategic include și dezvoltarea infrastructurii necesare pentru prelucrarea traficului de mărfuri și poștă, prin crearea unei platforme multimodale cargo și a unui parc tehnologic high-tech, destinate activităților conexe transportului aerian.