Kormotech ia în considerare construirea unei fabrici în România
Producătorul ucrainean de hrană pentru animale de companie Kormotech, lider pe piața locală, a vândut anul trecut produse în România în valoare de aproape 10 milioane de euro. Piața românească este esențială pentru Kormotech, compania având ca obiectiv atragerea unei cote de peste 10% din vânzările totale înregistrate în acest sector.
“România este una dintre piețele noastre strategice. Conform strategiei de afaceri a grupului Kormotech pentru perioada 2023-2028, ne concentrăm eforturile de export pe Europa Centrală și de Est, cu România ca prioritate cheie. Această piață dinamică și în creștere rapidă este deschisă noilor mărci,” a declarat Ihor Paraniak, directorul operațional al companiei.
În 2024, Kormotech a furnizat României aproximativ 5.500 de tone de hrană pentru animale de companie, echivalentul a 9,7 milioane de euro. Compania explorează opțiuni pentru a construi o fabrică în România, având în vedere extinderea în Ucraina sau orientarea către această piață, a anunțat recent compania.
“Analizăm mai multe zone economice libere din România care oferă condiții favorabile și infrastructură adecvată pentru potențialele instalații de producție. Deși nu am luat încă o decizie finală cu privire la locația exactă, vedem un potențial de creștere puternic și durabil aici,” a adăugat Paraniak. Stabilirea producției locale ar permite companiei să fie mai aproape de clienți, să răspundă mai rapid la cerere și să întărească loialitatea față de marcă.
Kormotech, înființată în 2003, deține branduri cunoscute precum Optimeal, Club 4 Paws, Hav!, Miau! și Delickcious, având în prezent un portofoliu cu peste 650 de produse. Compania operează două fabrici în Ucraina și are planuri de extindere în alte țări, inclusiv o nouă fabrică de hrană umedă în Lituania.