Lucrări accelerate pe șantierul Autostrăzii Unirii
Autoritățile au prezentat noi imagini de pe șantierul Autostrăzii Unirii – A8, în special pe secțiunea Leghin – Târgu Neamț. Lucrările se desfășoară pe sectorul cuprins între km 91-96, în extravilanul localității Vânători-Neamț, unde se efectuează forarea piloților pentru cele 7 structuri planificate, execuția platformelor pentru foreze și a drumurilor de acces pentru utilaje.
În prezent, lucrările sunt intensificate în zonele Humuleștii Noi și Timișești, unde continuă forarea piloților și lucrările de descărcare arheologică. Antreprenorul, asocierea formată din SA&PE Construct SRL, Spedition UMB SRL și Tehnostrade, a adus două mari foreze pe șantier pentru a accelera procesul de construcție.
Detalii despre secțiunea Leghin – Târgu Neamț
Secțiunea Leghin – Târgu Neamț are o lungime de 29,9 km și va include 24 de poduri și pasaje, două viaducte, două spații de servicii cu parcare securizată, un centru de întreținere și coordonare, precum și două noduri rutiere la DN 15B și DN 15C. Valoarea contractului pentru aceste lucrări este de 1,56 miliarde de lei, fără TVA, iar sursa de finanțare provine din fonduri europene PNRR.
Lucrările pe această secțiune au început pe 3 februarie 2025, iar la doar trei săptămâni de la emiterea ordinului de începere, constructorul UMB a intensificat mobilizarea pentru sectorul Leghin – Târgu Neamț – Moțca.
Acesta este primul șantier din cele 13 loturi ale Autostrăzii Unirii, marcând un pas important în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România.
Lucrări Avansate la Autostrada Unirii
Lucrările la primul șantier al Autostrăzii Unirii progresează rapid, cu finalizarea recentă a procesului de deminare a suprafeței șantierului. În prezent, se desfășoară activități de organizare a șantierului și au început lucrările de realizare a drumurilor de acces pentru forajele piloților structurilor, inclusiv poduri, pasaje și viaducte.
De asemenea, echipele de muncitori se ocupă de descărcarea arheologică a celor șase situri identificate pe amplasamentul lucrării și de decopertarea vegetală pe corpul autostrăzii. Această secțiune a autostrăzii va avea o lungime totală de 29,9 km și va include 13 poduri, 11 pasaje, 2 viaducte și 2 noduri rutiere, respectiv DN15B și DN15C.
Durata estimată pentru execuția lucrărilor este de 24 de luni, cu un termen țintă de finalizare pentru cei 30 km ai acestei secțiuni până la sfârșitul anului 2026. Valoarea contractului este de 1,56 miliarde lei, fără TVA, finanțarea fiind asigurată prin fonduri europene nerambursabile, prin PNRR.
„Prioritizăm Autostrada Unirii #A8 pentru a lega Moldova și Republica Moldova de Transilvania și Europa, traversând munții Carpați, dar și de București”, se afirmă în comunicatul oficial.