Avansul lucrărilor la Autostrada Bucureștiului A0 Nord
Lucrările pentru ultimul tronson al Autostrăzii Bucureștiului A0 Nord au început, iar autoritățile anunță progrese semnificative. Construcția a fost demarată în luna curentă, cu primele etape de forare a piloților pentru pasajul peste râul Colentina, care va avea o lungime de 650 de metri. În total, pe acest lot sunt prevăzuți 760 de piloți, cu o lungime cumulată de 12.584 de metri.
Pe lângă forarea piloților, lucrările includ amenajarea drumurilor de acces, instalarea unei stații de beton și decopertarea stratului vegetal de pe viitorul corp al autostrăzii. Traseul Lotului 1 Nord se întinde pe o distanță de 17,5 km, între A1 și DN1, traversând județul Ilfov și o parte din județul Giurgiu.
Acest tronson era singurul pe care nu se începuseră lucrările, dar se estimează că va fi finalizat până la sfârșitul anului viitor. Imagini recente din aer arată avansul lucrărilor, în special la viaductul de peste lacul Cernica, unde constructorul Umbrărescu lucrează intens. Lotul 4 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Nord, deși cel mai scurt, este considerat cel mai complicat datorită construcției podului-viaduct de 1,3 km.
Lucrări accelerate la tronsonul A0 Nord al Autostrăzii Bucureștiului
Lucrările la ultimul tronson din Autostrada Bucureștiului A0 Nord, care nu fusese început, au fost accelerate, cu o mobilizare semnificativă pe șantier. Constructorul român UMB lucrează intens, având în prezent 350 de persoane și 150 de utilaje pe teren.
La începutul lunii noiembrie au demarat lucrările de realizare a digului pentru a permite intrarea utilajelor de forat. Până acum, au fost realizate 11 radieri pile din cele 44 necesare, iar elevațiile culeelor aferente acestei structuri sunt în desfășurare. De asemenea, elementele tablierului metalic au fost livrate pe șantier și urmează asamblarea acestora.
Infrastructura la pasajul peste CF (București-Oltenita) de la Km 49+157 a fost finalizată în proporție de 100%, iar săptămâna viitoare va începe montarea grinzilor din beton. Lucrările continuă și la pasajul aferent DJ301, unde s-au finalizat armarea, cofrarea și betonarea piloților.
Se lucrează, de asemenea, la umpluturile de pământ și la stratul de balast, iar progresul a atins un stadiu fizic de 30%. Podul de 1.300 m care traversează lacul Cernica reprezintă cea mai complexă structură din cadrul proiectului.
Se estimează că, având în vedere mobilizarea actuală a antreprenorului, tronsonul va fi dat în trafic până la sfârșitul acestui an, înainte de termenul contractual, care este primăvara anului 2026. Acest lot face parte din pachetul de lucrări ce include deschiderea circulației în toamnă/iarnă 2025.
Lucrări accelerate la Tronsonul A0 Nord
Lotul 4 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Nord, cu o lungime de 4,47 km, va conecta această autostradă cu Autostrada București – Constanța (A2) printr-un nod rutier. Acest tronson este considerat cel mai dificil din cauza necesității de a construi un pod de 1,3 km peste Lacul Cernica, o zonă protejată.
Termenul contractual pentru finalizarea acestui lot este stabilit pentru primăvara anului 2026, însă, având în vedere mobilizarea rapidă a antreprenorului, există posibilitatea ca lucrările să fie finalizate chiar la sfârșitul anului viitor.
Lotul 4 Nord va facilita, de asemenea, conexiunea semi-inelului nordic al A0 cu A2, sporind astfel accesibilitatea și fluiditatea traficului în zonă.