Sistemul de organizare corporatistă instituit de Carlos Tavares în cadrul Stellantis, rezultat al fuziunii dintre PSA și FCA, a fost caracterizat printr-o strânsă colaborare între branduri și divizii, având o dublă comandă pentru a asigura controlul intern. După plecarea lui Tavares, noua conducere a decis să ofere libertate mărcilor de a se organiza autonom.
Stellantis a decuplat brandurile pentru a le permite să obțină mai multă independență, în special în ceea ce privește organizarea departamentelor de vânzări. Această decizie strategică a fost adoptată de directorul operațional Jean Philippe Imparato, care coordonează toate activitățile Stellantis în Europa. Scopul reorganizării este de a dezvolta structuri locale pe branduri și de a îmbunătăți relațiile cu clienții și partenerii locali.
Printre efectele reorganizării se numără eliminarea ierarhiilor multibrand care restricționau deciziile locale. Noul management speră să ofere astfel mai multă viteză și responsabilitate structurilor de brand. În momentul înființării, Stellantis a adunat două structuri majore, provenind din Peugeot Citroen și Fiat, iar integrarea Opel adăuga complexitate organizațională.
De asemenea, s-au desemnat noi lideri pe piețele europene, în funcție de brandurile specifice ale țărilor. Carlos Tavares a condus anterior o structură extinsă, cu 14 branduri din trei mari țări europene și din SUA, coordonate de manageri care supravegheau grupuri de mărci după criterii de activitate.
După demisia lui Tavares, la sfârșitul anului trecut, președintele și CEO-ul interimar John Elkan a revizuit mai multe dintre deciziile anterioare. Un exemplu notabil este reinstalarea lui Tim Kuniskis, un veteran al mărcii Ram, care revenea în funcție după ce s-a pensionat din cauza tensiunilor cu Tavares. De asemenea, fostul CFO Richard Palmer a fost readus, ocupând acum funcția de consilier al președintelui Elkan.
Carlos Tavares, la momentul înființării Stellantis, a declarat că nu va închide nicio marcă din portofoliul companiei. Cu toate acestea, ulterior a revizuit această promisiune, oferind un termen de 10 ani pentru ca fiecare marcă să devină profitabilă. În cazul în care o marcă nu reușește să genereze profit în această perioadă, Tavares a avertizat că va lua decizia de a închide acea activitate.