Producătorii chinezi și strategia mașinilor electrice cu generatoare pe benzină
Producătorii chinezi dezvoltă modele de mașini electrice echipate cu generatoare pe benzină pentru a extinde autonomia vehiculelor, încercând astfel să convingă șoferii să treacă la electrificare. Aceste vehicule, cunoscute sub denumirea de „range extenders” sau EREV, sunt dotate cu o baterie și motoare electrice, având un mic generator pe benzină care alimentează bateria doar când este necesar.
La Salonul Auto de la Shanghai, au fost prezentate modele electrice care promit o autonomie rară de peste 1.000 de kilometri, cum ar fi SUV-ul Yangwang U8 și Exeed ET, concepute special pentru export. Conform datelor McKinsey, această tehnologie a înregistrat o creștere semnificativă în China, cu peste un milion de unități vândute în 2024 și o cotă de piață de 6% pentru EREV, comparativ cu 28% pentru vehiculele electrice pure.
Chiar dacă această tehnologie este încă rară în alte părți ale lumii, parteneriatele dintre companii, precum Leapmotor și Stellantis, care plănuiește să lanseze o versiune EREV a pick-up-ului Ram 1.500, sugerează o expansiune a acestei strategii pe piețele internaționale. Volkswagen, de asemenea, își propune să introducă un pick-up EREV sub marca Scout în Statele Unite.
Oliver Blume, șeful Volkswagen, a comentat că mașinile cu prelungitor de autonomie reprezintă o soluție de tranziție eficientă, oferind o poluare redusă față de vehiculele pe benzină și asigurând șoferii de o autonomie mare. El a subliniat, totuși, că mașinile electrice vor domina în cele din urmă, pe măsură ce dezvoltarea tehnologiei bateriilor progresează.
Mașini electrice cu generatoare pe benzină: strategia producătorilor chinezi pentru Europa
Producătorii chinezi de automobile își îndreaptă atenția către Europa cu o nouă strategie: dezvoltarea de mașini electrice dotate cu generatoare pe benzină, cunoscute sub denumirea de EREV-uri (Extended Range Electric Vehicles). Aceste vehicule oferă o autonomie electrică de aproximativ 240 de kilometri și sunt mai accesibile, având un preț cu 3.000 de dolari mai mic decât mașinile electrice complet electrice, datorită bateriilor mai mici.
Conform unui sondaj recent, aproape un sfert dintre respondenții din Europa și Statele Unite sunt deschiși să ia în considerare achiziționarea unui EREV pentru următoarea lor mașină. Această tendință este influențată de nevoile specifice ale consumatorilor americani, care caută vehicule potrivite pentru călătorii lungi și activități precum remorcarea.
În Europa, totuși, provocările sunt mai mari. Reglementările impun o tranziție către o piață complet electrică până în 2035, ceea ce ar putea limita viabilitatea EREV-urilor. Totuși, există discuții despre posibilitatea excepțiilor pentru vehiculele cu propulsoare neelectrice, dar mai puțin poluante, așa cum a solicitat Germania.
Holger Klein, șeful producătorului german de echipamente ZF, a subliniat că incertitudinile legate de viitorul acestor tehnologii ar putea descuraja investițiile în fabricile de producție din Europa. În acest context, parteneriatele cu producătorii chinezi ar putea reprezenta o soluție pentru testarea pieței și adaptarea la cerințele consumatorilor europeni.