Mașinile electrice în condiții de caniculă: limitări temporare de performanță
Deși percepția că mașinile electrice sunt mai susceptibile la explozii în condiții de temperaturi ridicate nu este susținută de date concrete, specialiștii auto avertizează că pot apărea limitări temporare de performanță în aceste condiții. Marian Lazar, inginer și prim-vicepreședinte al Patronatului Operatorilor de Service Auto (POSA), explică că vehiculele electrice moderne sunt dotate cu sisteme de management termic foarte performante (BMS), care mențin temperatura bateriilor în limite sigure.
În cazul în care temperatura depășește 35°C, este posibil ca încarcarea să dureze mai mult sau să apară limitări temporare de performanță, dar acest lucru nu implică un pericol de explozie. Bateriile mașinilor electrice nu explodează și nu iau foc, atâta timp cât se respectă instrucțiunile producătorului pentru exploatare și întreținere.
Aceste sisteme de management al bateriei (BMS) sunt esențiale pentru protejarea și controlul funcționării bateriilor. Ele monitorizează starea generală a bateriei, oferă protecție împotriva riscurilor precum scurtcircuitul și supraîncălzirea, și reglează parametrii importanți pentru a asigura o funcționare sigură.
Riscurile pentru trotinetele electrice în condiții extreme
În ceea ce privește trotinetele electrice, acestea pot prezenta un risc mai mare, deoarece multe modele sunt echipate cu baterii mai ieftine și sisteme de răcire mai puțin eficiente. Dacă o trotinetă este lăsată timp îndelungat în soare, în special în timpul încărcării, există un risc de supraîncălzire. Totuși, acest risc rămâne relativ mic și se manifestă în special în cazul produselor care nu au certificări adecvate.