Mihai Daraban, Președintele CCIR: Mediul de business se dezvoltă, dar statul trebuie să se reformeze
Mihai Daraban, președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), a subliniat recent că, deși mediul de afaceri din România se află într-o situație bună, există provocări majore generate de apetitul crescut al statului pentru consum. În cadrul evenimentului „Topul Firmelor”, Daraban a menționat că, în ciuda performanțelor economice pozitive, nu se poate satisface cerința de consum a aparatului de stat, în special a administrației publice locale.
„Mediul de business merge bine, dar, oricât am face noi pentru țara asta, nu putem satisface apetitul de consum al statului român”, a declarat Daraban, evidențiind astfel nevoia de reformă în structurile statului. Președintele CCIR a subliniat că datele economice recente demonstrează o evoluție pozitivă a mediului de afaceri, cu aproape 51.000 de firme înregistrând performanțe mai bune decât anul precedent.
Totodată, Daraban a exprimat că optimismul său nu trebuie confundat cu o ignorare a problemelor existente. „Nu vreau să fiu pesimistul de serviciu, pentru că datele economice contrazic orice pesimism în mediul de business”, a adăugat el, încurajând astfel un dialog constructiv despre viitorul economic al țării.
Mediul de Afaceri și Necesitatea Reformei Statului
Mihai Daraban, președintele CCIR, a subliniat că mediul de business din România funcționează bine, însă nu poate satisface apetitul de consum al statului român. „Săracul mediu de afaceri își vede de treabă și există o creștere”, a afirmat el, evidențiind că problemele nu provin din sectorul privat, ci din gestionarea banului public.
Daraban a accentuat importanța reformei administrative a statului, afirmând că „dacă statul nu se reformează, s-ar putea să aibă niște probleme cu noi”. În opinia sa, este necesară o restructurare profundă, având în vedere că „nu mai putem trăi în paradigma celor 42 de județe” și că trebuie să existe o reevaluare a comunelor și orașelor, astfel încât să nu mai existe comune cu sub 5.000 de locuitori sau orașe cu sub 10.000.
El a subliniat că, în absența acestor reforme, mediul de afaceri nu poate decât să critice situația existentă, iar mass-media devine un aliat important în transmiterea mesajelor necesare pentru schimbare.