Ministerul Mediului demarează selecţia pentru noul Consiliu de Administraţie al Romsilva
Ministerul Mediului anunţă iniţierea procedurii de selecţie pentru ocuparea a cinci poziţii de membru în Consiliul de Administraţie al Regiei Naţionale a Pădurilor – Romsilva. Această selecţie este necesară datorită expirării mandatelor actualilor membri pe 15 mai.
Selecţia va fi realizată conform principiilor guvernanţei corporative stipulate prin OUG nr. 109/2011, subliniind angajamentul ministerului pentru o conducere profesionistă, responsabilă şi transparentă în sectorul public. Criteriile de selecţie includ competenţe relevante în domeniul silvic, experienţă strategică şi profesională, cunoştinţe în guvernanţa corporativă, abilităţi sociale şi de leadership, precum şi integritate dovedită.
Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Mircea Fechet, a declarat că acest demers este un pas important în procesul de reformă structurală a Romsilva, având ca scop modernizarea regiei, consolidarea transparenţei decizionale şi eficientizarea activităţilor la toate nivelurile. De asemenea, el a subliniat că Romsilva trebuie să devină un exemplu de bună guvernanţă, eficienţă economică şi responsabilitate faţă de patrimoniul natural al României.
Potrivit documentelor ministerului, un membru al Consiliului poate avea mai multe domenii de expertiză, iar pluralitatea de experienţe profesionale este considerată benefică. Totuşi, este necesar ca cel puţin doi membri să deţină experienţă sectorială în domeniul silvic. În plus, toţi membrii trebuie să aibă cunoştinţe solide de economie şi legislaţie relevantă.
Membrii Consiliului de Administraţie sunt numiţi pentru un mandat de patru ani, care poate fi revocat conform prevederilor legale. Este esenţial ca cel puţin doi dintre membrii consiliului să aibă studii superioare de lungă durată în domeniul ştiinţelor inginereşti aplicate în silvicultură.