Istoria României, disciplină distinctă în învățământul liceal
Ministrul Educaţiei, Daniel David, a anunţat, joi, că, în urma discuţiilor cu reprezentanţii Academiei Române şi ai facultăţilor de istorie, s-a convenit ca Istoria României să devină o disciplină distinctă în trunchiul comun al învăţământului liceal. Această decizie are ca scop regândirea modelului actual de predare a istoriei în licee.
„Mă bucur că perioada de dezbatere a proiectelor de planuri-cadru pentru învăţământul liceal începe să prefigureze modernizări de esenţă în educaţie, în general, şi în istorie, în particular,” a declarat Daniel David. El a subliniat importanţa includerii culturii naţionale în curriculum, alături de alte discipline esenţiale.
Ministrul a precizat că, în urma acestor discuţii, s-au convenit mai multe aspecte importante, printre care se numără: îmbunătăţirea modelului actual de predare a istoriei, transformarea „Istoriei românilor/României” într-o disciplină de sine stătătoare, precum și colaborarea pentru crearea unei programe mai atractive și relevante pentru elevi.
De asemenea, Daniel David a menţionat că vor fi luate măsuri pentru pregătirea profesorilor în metode moderne de educaţie, iar universităţile vor fi mai implicate în formarea continuă a cadrelor didactice din preuniversitar.
Ministrul Educaţiei a exprimat recunoştinţă colegilor şi specialiştilor în istorie pentru colaborarea constructivă, încurajându-i pe toţi cei implicaţi în educaţie să folosească raţional perioada de dezbatere pentru a moderniza sistemul educaţional românesc.