Ministrul Educației: Calitatea predării înainte de cantitate
Ministrul Educației, Daniel David, a declarat că noile planuri-cadru pentru liceu vor fi urmate de o revizuire amplă a programelor și conținuturilor, axată pe relevanță, aplicabilitate și coerență. El a subliniat importanța centrării procesului educațional pe calitate, nu pe volum.
„Este mai bine să predai mai puţin, dar relevant şi bine, decât mai mult, dar irelevant şi prost”, a afirmat ministrul, evidențiind că programele sunt un element fundamental în educație. Acesta a menționat că cel puțin 25% din timpul alocat unei discipline ar trebui să fie dedicat unor activități diferite, care să sprijine o predare mai eficientă.
David a accentuat necesitatea activităților remediale pentru elevii care nu ating un nivel acceptabil după lecții, subliniind că aplicarea competențelor în viața de zi cu zi este o zonă în care sistemul educațional trebuie să progreseze.
Ministrul a subliniat că este esențial ca conținuturile să fie corelate cu studiile universitare, pentru a facilita tranziția elevilor de liceu către învățământul superior. În acest sens, se vor forma echipe mixte de profesori din învățământul preuniversitar și universitar, pentru a crea un curriculum relevant.
De asemenea, David a menționat că un alt pas important va fi regândirea manualelor, care vor trebui să fie aliniate cu noile programe și conținuturi. Se preconizează utilizarea unor modele din alte țări cu performanțe educaționale ridicate, combinând metodele tradiționale cu resurse digitale interactive.
Ministrul Educației subliniază importanța relevanței în predare
Ministrul Educației a evidențiat că este preferabil să se predea un volum mai mic de informații, dar care să fie relevant și bine structurat, în loc de a oferi un conținut mai amplu, dar irelevant și de calitate slabă. Această abordare vizează îmbunătățirea eficienței procesului educațional și asigurarea unei formări adecvate pentru elevi.
În acest context, Daniel David a menționat că un aspect esențial pentru implementarea acestei viziuni va fi dezvoltarea programelor de formare pentru profesori, astfel încât aceștia să dobândească abilitățile necesare pentru a preda eficient noile conținuturi educaționale.