Mitsubishi își reia planurile pentru Europa
După o perioadă de retragere de pe piața europeană, Mitsubishi a decis să revină, aducând în prim-plan noua generație Outlander. Această revenire marchează un moment important pentru marcă, având în vedere că Outlander ar trebui să reînvie interesul consumatorilor pentru SUV-urile Mitsubishi.
Noul Mitsubishi Outlander va fi lansat în Europa în luna aprilie, odată cu primele livrări și disponibilitatea în showroom-uri. Această decizie vine după o reevaluare a strategiei Mitsubishi în Europa, susținută de parteneriatul cu Renault, care a contribuit la producția de modele europene pentru marca japoneză.
Printre modelele care au ajutat la reintrarea pe piața europeană se numără noua generație ASX, echivalentul Renault Captur, care a avut un impact pozitiv asupra vânzărilor. De asemenea, Mitsubishi a lansat și noul Colt, o variantă a Renault Clio, continuând astfel să își consolideze prezența în Europa.
Frank Krol, șeful Mitsubishi în Europa, a anunțat o nouă strategie pe termen lung care include lansarea de noi modele. După Outlander, Mitsubishi pregătește și SUV-ul Grandis, o versiune japoneză a lui Renault Symbioz, care promite să atragă atenția consumatorilor prin specificații îmbunătățite.
Prin aceste inițiative, Mitsubishi își reafirmă angajamentul față de piața europeană, reintroducând esența brandului, cunoscut pentru SUV-urile sale performante.
Mitsubishi își reia planurile pentru Europa
Mitsubishi își revizuiește strategia pe piața europeană, pregătindu-se să lanseze un nou Outlander și patru modele produse în Franța. Odată cu introducerea acestor noi vehicule, marca va avea un impact mai mare asupra clienților, având în total șase modele disponibile, dintre care patru vor fi complet noi.
Anul trecut, Mitsubishi a vândut în Europa puțin peste 60.000 de autoturisme, ceea ce reprezintă o creștere de aproximativ 50% față de anul anterior. Totuși, acest volum este semnificativ mai mic comparativ cu performanțele din anii anteriori crizei Covid, cu pierderi notabile pe piețele mari precum Germania, Franța, Spania și Marea Britanie.
Noul Outlander și motorizările sale
Noul Outlander va deveni vârful de gamă al mărcii în Europa, fiind echipat exclusiv cu motoare PHEV, Mitsubishi renunțând complet la motorizările diesel din cauza emisiilor ridicate și a cererii în scădere. Experiența acumulată cu modelele anterioare va fi un avantaj, având în vedere că Mitsubishi a fost primul producător de SUV-uri care a introdus propulsia PHEV acum 12 ani.
Outlander a fost, de asemenea, cel mai vândut automobil plug-in hybrid din Europa, iar cu îmbunătățirile recente, inclusiv o baterie mai mare (22,7 kWh) și o autonomie electrică de 85 km, modelul se va reconecta cu clienții. De la lansarea sa în 2013, Outlander s-a vândut în peste 200.000 de exemplare în Europa, un volum considerabil pentru o marcă japoneză.
Prețul și competiția
Prețul estimat pentru noul Outlander în Europa este de aproape 50.000 de euro, fiind competitiv în raport cu principalii concurenți. Mitsubishi are ținte de vânzări ambițioase, cu volume care ar putea depăși vânzările modelului ASX, care a livrat aproximativ 15.000 de unități în 2024. Noul Outlander are dimensiuni de 4,71 metri lungime, 1,86 metri lățime și un ampatament de 2,70 metri, concurând direct cu modele precum Toyota RAV4, Nissan X-Trail, Peugeot 5008, Skoda Kodiaq și noul VW Tayron.