Moștenitorii lui Diego Maradona câștigă bătălia pentru marca înregistrată
Copiii lui Diego Maradona au obținut o victorie semnificativă într-o dispută juridică privind dreptul de a utiliza numele legendarului fotbalist în scopuri comerciale, în fața surorilor sale, Lili și Rita. Această dispută se concentrează pe un acord anunțat la doi ani după moartea lui Maradona, care a avut loc în 2020, între un investitor britanic, Sanjay Wadhwani, și surorile fotbalistului.
Wadhwani a solicitat înregistrarea mărcii pentru numele lui Maradona și pentru semnătura sa, însoțită de numărul „10”, asociat cu cariera sa de fotbalist. El a susținut că surorile au dreptul legal asupra numelui, afirmând că Maradona și-ar fi dezmoștenit copiii. Totuși, cererea de înregistrare a mărcii a fost contestată de cinci dintre copiii lui Maradona: Diego Maradona Sinagra, Dalma Maradona Villafañe, Dinorah Maradona Villafañe, Diego Maradona Ojeda și Jana Maradona.
Decizia a fost luată de Teresa Perks, oficial de la Oficiul pentru Proprietate Intelectuală (IPO), care a stabilit că copiii sunt succesorii legali ai lui Maradona. Rose Gilroy, avocatul care i-a reprezentat pe copii, a descris hotărârea ca fiind crucială, subliniind că cererea lui Wadhwani era legată de o companie argentiniană, Sattvica SA, care a încercat să transfere marca UE a lui Maradona. Gilroy a explicat că un acord presupus cu această companie a fost declarat „nul și neavenit” din cauza stării mentale a lui Maradona în momentul semnării.
Wadhwani, care nu a fost informat despre audierea care a dus la decizie, a declarat că va face apel împotriva hotărârii. El a afirmat că a avut intenția de a dezvolta propuneri comerciale pentru numele Maradona, având în vedere colaborările sale anterioare cu personalități precum David Beckham și Robbie Williams.
Moștenitorii lui Diego Maradona câștigă bătălia pentru marca înregistrată
Moștenitorii lui Diego Maradona au câștigat o bătălie importantă pentru marca înregistrată, în confruntare cu surorile sale. Această dispută se centrează pe drepturile de utilizare a numelui și imaginii legendei fotbalului. Aceștia intenționează să folosească mărcile comerciale pentru a construi o fundație care să desfășoare activități caritabile, onorând astfel moștenirea lui Diego și asigurând un flux de venit pentru beneficiul lor.
Wadhwani, care a fost implicat în această afacere, a declarat: „Am petrecut mult timp cu surorile lui Diego Maradona și am fost cu adevărat convins că Diego își dezmoștenise copiii, cedând drepturile asupra numelui său, care erau controlate de surori.” El a menționat că a plătit sute de mii de lire sterline Ritei în cadrul unui acord care includea primirea tricourilor semnate de Maradona.
„Am acționat cu bună-credință în orice moment și sunt bucuros că moștenitorii își asumă aceste mărci comerciale”, a adăugat Wadhwani, subliniind complexitatea situației și impactul financiar pe care l-a avut asupra multora. Această poveste este descrisă ca fiind plină de intrigi și a stârnit interesul publicului, având în vedere legătura strânsă cu figura emblematică a fotbalului mondial.