Noi imagini de pe șantierul autostrăzii Sibiu-Pitești
Noi imagini au fost prezentate de pe șantierul secțiunii 3 a autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, unde constructorul italian WeBuild a mobilizat peste 300 de muncitori. Această secțiune este considerată cel mai dificil și mai important tronson de autostradă construit în toată istoria României, incluzând cel mai lung tunel rutier.
Pe șantier sunt utilizate peste 80 de utilaje și echipamente, iar numărul muncitorilor va crește pe măsură ce noi puncte de lucru sunt deschise. WeBuild SpA, antreprenorul acestui lot, va executa 53 de structuri, un ecoduct și un tunel cu 2 galerii, fiecare având o lungime de 1,78 km.
Proiectul va necesita resurse semnificative, precum peste 100.000 de tone de oțel beton, mai mult de 1 milion m³ de beton și manipularea a peste 9 milioane m³ de pământ și agregate. Lucrările au început în ianuarie pe tronsonul Cornetu-Tigveni, iar termenul de finalizare este stabilit pentru 1 Decembrie 2028, marcând 110 ani de la Marea Unire.
În prezent, lucrările pregătitoare pentru construcția portalurilor celor două tuneluri sunt finalizate, iar lucrările la tunelul Poiana au început. Acesta va avea o lungime de 1,78 km și va include două galerii cu câte două benzi de circulație pe sens.
WeBuild va realiza cantități impresionante de lucrări, inclusiv excavații, umpluturi de terasamente și beton, contribuind astfel la dezvoltarea infrastructurii rutiere din România.
Italianii aduc 300 de muncitori pentru construcția autostrăzii Sibiu-Pitești
Recent, au fost mobilizați peste 300 de muncitori italieni pe șantierul Autostrăzii Sibiu-Pitești, în cadrul proiectului pentru construirea celui mai dificil tronson din istoria României. Acest tronson, Secțiunea 3 (Cornetu-Tigveni), are o lungime de 37,4 km și include tunelul Poiana, ce se va construi cu tehnologia TBM.
Autorizația de construire pentru tunelul Poiana a fost emisă la finele anului 2024, iar antreprenorul italian a demarat lucrările pregătitoare pentru construcția zonelor de acces ale instalației TBM, esențială pentru forarea celor două galerii ale tunelului. Tunelul Poiana va fi cel mai lung de pe această autostradă, având o lungime totală de 1,78 km, împărțit în două galerii cu câte două benzi pe sens.
Lucrările pe această secțiune a autostrăzii trebuie finalizate până în luna noiembrie 2027, conform contractului stabilit. Proiectul este realizat de asocierea dintre Webuild (Astaldi) și Tancrad, combinând expertiza italiană cu cea românească.
Autostrada Sibiu-Pitești, cu o lungime totală de 122,11 km, face parte din Coridorul 4 Pan-european, facilitând astfel legătura între Estul și Vestul Europei.