Investigația accidentului Boeing 787 Dreamliner Air India
În cadrul anchetei în curs de desfășurare, se analizează mișcarea comutatoarelor de control al fluxului de combustibil către motoarele aeronavei Boeing 787 Dreamliner, care s-a prăbușit la 30 de secunde după decolare. Accidentul a avut loc pe 12 iunie, iar zborul Air India 171 se îndrepta spre aeroportul Gatwick din Londra.
Din păcate, în urma acestui incident, 241 dintre cei 242 de pasageri și membri ai echipajului au murit, împreună cu 19 persoane aflate la sol. Un raport preliminar al Biroului de Investigare a Accidentelor Aeriene din India (AAIB) este așteptat să fie publicat în aproximativ 30 de zile de la accident, conform reglementărilor Organizației Aviației Civile Internaționale (OACI).
În prezent, datele disponibile nu sugerează o problemă mecanică sau de proiectare a modelului 787 sau a motoarelor GE Aerospace GEnx-1B. De asemenea, nu s-au identificat semne de contaminare a combustibilului sau de retragere necorespunzătoare a flapsurilor aeronavei, factori care ar fi putut contribui la accident. Absența unor avertizări din partea Boeing sau GE în urma analizei cutiei negre este un indiciu semnificativ că o defecțiune mecanică nu este considerată o cauză probabilă a accidentului.
Echipele de căutare și recuperare continuă să examineze secțiunea din coada avionului prăbușit, în timp ce autoritățile indiene analizează flota de avioane 787 a Air India, fără a găsi până acum indicii relevante pentru anchetă.
Nouă pistă privind cauza accidentului Boeing 787 Dreamliner al Air India
Un accident tragic a avut loc recent, în care un Boeing 787 Dreamliner al Air India s-a prăbușit la doar 30 de secunde de la decolare, marcând primul incident mortal pentru acest model de aeronave. Ancheta în curs de desfășurare, gestionată de FAA și NTSB, a stârnit un interes intens la nivel mondial, dar detaliile despre cauza prăbușirii rămân limitate.
Informațiile disponibile în prezent sugerează că analiza detaliată a comutatoarelor de control al combustibilului motorului va necesita luni de zile. Această analiză este crucială, deoarece mutarea unui comutator din poziția RUN în CUTOFF în timpul zborului ar duce la oprirea alimentării cu combustibil a motorului, provocând pierderea tracțiunii. Această situație ar putea explica prăbușirea aeronavei, dar în acest moment nu există suficiente date pentru a confirma sau infirma acțiuni necorespunzătoare.
Accidentul a creat un vid informațional, iar Ministerul Aviației Civile din India și AAIB au fost criticate pentru lipsa de transparență și comunicare. Înregistratoarele de zbor ale aeronavei, care pot captura datele de performanță ale motorului și poziția comutatoarelor, sunt esențiale pentru a înțelege mai bine circumstanțele accidentului.
De asemenea, este important de menționat că aceste comutatoare, situate sub manetele de accelerație ale avionului, sunt protejate pentru a preveni mișcarea accidentală. Mecanismele de siguranță impun ca echipajul de zbor să ridice fiecare comutator înainte de a-l muta, ceea ce face și mai complexă analiza evenimentelor care au dus la prăbușire.
Așteptăm cu interes concluziile anchetei care va clarifica circumstanțele acestui accident tragic și va oferi informații suplimentare despre siguranța aeronavelor Boeing 787 Dreamliner.
Nouă pistă privind cauza accidentului Boeing 787 Dreamliner al Air India
Un accident tragic s-a produs în care un Boeing 787 Dreamliner al Air India s-a prăbușit la doar 30 de secunde după decolare. În urma unei analize detaliate, anchetatorii au început să investigheze posibilele cauze ale acestui incident, concentrându-se pe sistemele avionului și pe funcționarea acestora în condiții de urgență.
Conform raportărilor, sistemul de alimentare de urgență al zborului 171 era activ în momentul accidentului. Turbina de rezervă (RAT), care este activată prin curentul de aer generat de zborul aeronavei, a fost utilizată pentru a furniza o cantitate limitată de energie electrică, inclusiv pentru suprafețele principale de control al zborului.
De asemenea, este important de menționat că trenul de aterizare al aeronavei nu era alimentat de RAT, rămânând inactiv până la repunerea în funcțiune a pompelor hidraulice acționate de motor sau până la activarea unității auxiliare de alimentare (APU). APU se activează automat în aer dacă trei dintre cele patru generatoare ale motorului sunt oprite, ceea ce ar putea explica o parte din dificultățile întâmpinate de echipaj în gestionarea situației de urgență.
Boeing a estimat că APU necesită aproximativ 90 de secunde pentru a porni în condiții normale, ceea ce ar fi putut influența reacția echipajului în momentele critice ale zborului. Această informație adaugă o nouă dimensiune în cercetarea cauzelor accidentului, evidențiind importanța sistemelor de alimentare de rezervă în operele aeronavelor moderne.