Acuzații aduse de o fostă angajată a Căminului de bătrâni Serenita din Eforie Nord
O fostă infirmieră de la Căminul de bătrâni Serenita din Eforie Nord a făcut acuzații grave privind condițiile de îngrijire a rezidenților și mediul de lucru. Într-o sesizare trimisă redacției noastre, aceasta, care a dorit să rămână anonimă, a reclamat lipsa de personal, condițiile igienico-sanitare precare și tratamentele inadecvate aplicate vârstnicilor.
Conform sesizării, Căminul, care are o capacitate de 88 de locuri, adăpostește în prezent doar 28 de beneficiari, iar în prezent există doar două infirmiere care se ocupă de aceștia. Fosta angajată a menționat că, pe timpul nopții, rămâne o singură persoană pentru supravegherea rezidenților. „Am plecat pentru că erau 28 de bătrâni și la început eram trei infirmiere și patru asistente. Acum este o singură infirmieră la 28 de persoane”, a afirmat aceasta.
Acuzațiile continuă cu detalii despre condițiile de hrană, fosta angajată susținând că „ciorba pe care o primesc bătrânii este doar apă chioară, iar porțiile sunt insuficiente.”
Reacția conducerii Căminului Serenita
Elena Manea, administratorul Căminului, a negat cu fermitate toate acuzațiile, caracterizându-le ca fiind „nemulțumiri personale ale unei foste angajate care nu și-a îndeplinit sarcinile corespunzător”. Manea a subliniat că „întotdeauna respectăm standardele legale de îngrijire și hrănire a rezidenților” și a invitat jurnaliștii să viziteze căminul pentru a verifica informațiile.
În ceea ce privește acuzațiile legate de salariu, administratorul a declarat că fosta angajată a primit suma negociată inițial, adăugând că aceasta a beneficiat de transport decontat, mese incluse și echipamente de muncă. „Un angajat când pleacă că nu vrea să muncească, ce putea să spună, că i-am dat bani în avans și a plecat”, a afirmat Manea.
Acuzații aduse de o fostă angajată a azilului din Eforie Nord
Elena Manea, o fostă angajată a unui azil de bătrâni din Eforie Nord, a adus acuzații legate de condițiile de trai ale beneficiarilor. În răspunsul său, aceasta a declarat: „Cum pot să demonstrez eu că beneficiarii nu au mâncarea bună? Vă trimit balanța, să vedeți ce cumpăr.”
Administratorul căminului a subliniat că se află în prezent sub control din partea Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS) și a menționat: „Am anumite standarde, am alte condiții.” Aceasta a adăugat că, în loc să se concentreze pe plângeri, unii angajați ar trebui să se dezvolte personal și profesional.
„Îmi place ceea ce fac și o fac din toată inima și sufletul. Eu merg și le fac surprize, le cumpăr cadouri de Crăciun și de zile onomastice”, a continuat administratorul. „Cum ar putea cineva să mă acuze de aceste lucruri? Dimineața, când ajung la muncă, beneficiarii mă primesc cu «steluța lor», «soarele lor», îmi spun că mă iubesc,” a concluzionat aceasta.
Reacția autorităților
În urma acestor acuzații, am încercat să contactăm conducerea AJPIS Constanța pentru a obține un punct de vedere. Totuși, ni s-a comunicat că directorul instituției este în concediu, fiind îndreptați să redactăm o solicitare oficială pentru un răspuns în termenul legal.