Nouă autostradă între România și Serbia
România va construi o autostradă care va lega țara de Serbia, având o lungime de 73 de kilometri. Costul total al proiectului este estimat la aproape 2 miliarde de euro.
Ofertanți pentru construcția autostrăzii
Pentru sectorul al doilea al autostrăzii Timișoara – Moravița (A9), au fost depuse 10 oferte de către diferite companii de construcții. Directorul Companiei de Autostrăzi, Cristian Pistol, a anunțat că aceste oferte sunt pentru lotul 2, care va ajunge la granița cu Serbia, în apropierea localității Moravița.
Printre constructorii care au depus oferte se numără:
- PORR CONSTRUCT SRL (România)
- Asocierea STRABAG SRL – CONSTRUCTII ERBASU SA (România)
- WEBUILD SPA – MILANO (Italia)
- Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (lider) – PRECON TRANSILVANIA S.R.L. (Ucraina – România)
- Asocierea DANLIN XXL SRL (lider) – ANTREPRIZA DE CONSTRUCTII DRUMURI SI AUTOSTRAZI SRL – GROMA HOLD EOOD – EVROPEISKI PATISHTA AD (România – Bulgaria)
- Asocierea DRUMURI SI PODURI BANAT S.R.L. – MAXAGRO CENTER SRL (România)
- KALYON INSAAT SANAYI VE TICARET A.Ș. (Turcia)
- KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
- Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (lider) – CBI CONSTRUCTII, TURISM & INVESTITII S.R.L. (Turcia – România)
- Asocierea MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (lider) – GUNAL INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia)
Detalii despre proiect
Căștigătorul contractului va avea la dispoziție 4,23 miliarde de lei (fără TVA), echivalentul a aproape 900 de milioane de euro, și un termen de 36 de luni pentru finalizarea lucrărilor, care include 12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție. Acest lot are o lungime de 33,49 km și include construcția a 19 structuri, printre care un pod de 560 de metri.
Proiectul va include, de asemenea, două spații de servicii, două parcări de scurtă durată, un centru de întreținere și coordonare (CIC) și două noduri rutiere.
Investiții în infrastructură
Anunțul privind lotul 2 vine după ce, în urmă cu două săptămâni, au fost depuse nouă oferte pentru primul tronson al autostrăzii, ce se întinde pe 36 de kilometri, între Timișoara și Jebel.
Construcția unei noi autostrăzi care leagă România de Serbia
O nouă autostradă, denumită A9, va conecta România de Serbia, având un cost estimat de aproape 2 miliarde de euro. Această autostradă va avea o lungime totală de aproximativ 73 de kilometri, începând de la Timișoara și ajungând până la granița cu Serbia.
Tronsonul 1 al autostrăzii, care va porni din zona Remetea Mare și se va îndrepta spre Jebel, va subtraversa DN6 și calea ferată CF100 (București – Timișoara), iar apoi va traversa denivelat CF127 (Jebel – Liebling) și DJ693B.
Autostrada A9 va face joncțiune cu A1 în zona Remetea Mare și va continua în paralel cu centura Timișoara Sud, având o ieșire spre orașul Timișoara în zona Giroc. După această intersecție, traseul va continua spre sud, pe ruta Jebel – Opatița – Stamora Germană – Moravița, până la granița cu Serbia, integrându-se în drumul european E70.