Olanda a amendat Netflix pentru nereguli în protecția datelor abonaților
Autoritatea Olandeză pentru Protecția Datelor (DPA) a impus o amendă de 4,7 milioane de euro companiei Netflix, motivând că aceasta nu a informat corespunzător clienții despre utilizarea datelor personale între 2018 și 2020, conform Reuters.
Investigația, care a început în 2019, a relevat faptul că „Netflix nu și-a informat suficient de clar clienții în declarația de confidențialitate despre ce face exact cu aceste date”, a declarat DPA într-un comunicat oficial. Autoritatea a subliniat că abonații nu au primit informații adecvate atunci când au întrebat despre datele colectate de companie, ceea ce constituie o încălcare a Regulamentului General privind Protecția Datelor (GDPR).
În urma acestei investigații, Netflix a actualizat politicile sale de confidențialitate și a îmbunătățit modul în care furnizează informații abonaților. Compania a contestat amenda, afirmând că a cooperat cu autoritățile de-a lungul întregului proces. „Am cooperat cu Autoritatea Olandeză pentru Protecția Datelor și ne-am adaptat proactiv informațiile despre confidențialitate pentru a oferi o claritate mai mare membrilor noștri. Am contestat această decizie”, a declarat un purtător de cuvânt al Netflix într-un e-mail trimis agenției Reuters.