Operațiuni contracronometru pe Aeroportul Otopeni în timpul iernii
Pe aeroportul Otopeni, pregătirile pentru zborurile de iarnă implică eforturile a sute de angajați, care nu se lasă împiedicați de vremea rece și de ninsoare. De la prima ninsoare, activitatea pe aeroport a fost intensificată, cu echipe care lucrează non-stop pentru a asigura condiții optime de zbor.
Aeronavele sunt degivrate cu puțin timp înainte de decolare, iar pistele sunt deszăpezite constant. Deși s-au înregistrat întârzieri, nu au existat anulări de zboruri. Echipa Digi24 a filmat, în exclusivitate, în turnul de control și pe piste, unde fiecare minut este crucial pentru a asigura plecarea și sosirea la timp a pasagerilor.
„Ați terminat deszăpezirea la 109? Negativ! Ok, continuați!” sunt doar câteva din comunicările esențiale care se desfășoară între angajații de pe aeroport, care se asigură că pistele sunt pregătite pentru decolare la orele stabilite. Dan Deleanu, dispecer sol, explică: „Suntem în centrul de comandă, unde ne ocupăm cu alocarea pozițiilor de parcare a aeronavelor și coordonăm deszăpezirea suprafețelor de manevră.”
În această perioadă, 47 de utilaje sunt utilizate pentru deszăpezirea pistelor și a căilor de rulare. Deși numărul zborurilor este mai mic comparativ cu vara, sezonul de iarnă aduce provocări suplimentare, deoarece timpul necesar pregătirii aeronavelor este mult mai mare.
Degivrarea avioanelor devine o misiune contracronometru, deoarece lichidul utilizat îngheață rapid, iar procesul poate începe doar după ce pasagerii sunt îmbarcați. Teo Postelnicu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale Aeroporturi București, subliniază importanța acestui proces: „Dacă avionul are gheață în aer, componentele pot fi blocate, punând în pericol zborul.”
Peste o mie de curse, transportând mai mult de 130.000 de pasageri, au decolat și au aterizat pe aeroportul Henri Coandă din Otopeni de când au început ninsorile în Capitală.