Pasajul Basarab: Dezastru pe bani publici după 14 ani fără recepție
Pasajul Basarab, cel mai mare proiect de infrastructură urbană din România, nu a fost recepționat oficial nici după 14 ani de la inaugurare. Această investiție de peste 285 de milioane de euro, care leagă Gara de Nord de cartierele Capitalei, este acum plină de mizerie și rugină, devenind un exemplu de risipă administrativă.
Inaugurat în 2011, proiectul nu a beneficiat niciodată de recepția oficială, ceea ce face imposibilă întreținerea sa legală. Conform unei expertize efectuate în timpul mandatului lui Nicușor Dan, o recepție finală ar necesita lucrări suplimentare estimate la 130 de milioane de lei.
Primarul general interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, a subliniat că degradarea pasajului este rezultatul întârzierilor de peste 14 ani în procesul de recepție. El a declarat: „Această situație a pasajului Basarab a fost generată de lungi întârzieri ale administrației să recepționeze acel pasaj.”
Recent, edilul a anunțat semnarea unui acord cu constructorul pentru preluarea oficială a pasajului, ceea ce va permite intervenții legale pentru întreținere, curățenie și reparații. Lucrările planificate includ refacerea betonului, înlocuirea aparatelor de reazem, asfaltarea pasajului și modernizarea sistemului de drenaj.
Directorul Direcției Investiții din cadrul PMB, Cătălin Aflat, a menționat că termenul de garanție a expirat în 2022, dar a oferit un termen pentru recepția proiectului: „La sfârșitul anului viitor putem să spunem că vom avea pasajul Basarab recepționat, după mai bine de 15 ani de la deschiderea traficului.”