Peste 1.500 km de şosele şi căi ferate au primit acord de mediu în 2024
În anul 2024, peste 1.500 de kilometri de şosele şi căi ferate au obţinut acorduri de mediu, urmând să fie construite în anii următori. De asemenea, alte aproximativ 1.000 de kilometri de infrastructură rutieră şi feroviară se află în procedură de evaluare a impactului asupra mediului, conform Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului (ANPM).
Numărul proiectelor de infrastructură în creştere
Conform raportului anual al Serviciului Autorizări şi Evaluare Impact din cadrul ANPM, în anul precedent, au fost în derulare 18 proiecte de infrastructură rutieră propuse de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și șapte de infrastructură feroviară, gestionate de Compania Naţională de Căi Ferate (CFR). Aproape 2.500 de kilometri de autostrăzi, drumuri expres şi căi ferate au fost supuşi evaluării, 60% dintre acestea având deja acorduri de mediu.
Proiecte finalizate
În ceea ce priveşte infrastructura rutieră, au fost finalizate acordurile de mediu pentru aproape 760 de kilometri de autostrăzi şi drumuri expres. Proiectele de infrastructură feroviară finalizate totalizează peste 740 de kilometri. Preşedintele ANPM, Laurenţiu Alexandru Păştinaru, a menţionat că numărul proiectelor de infrastructură a crescut constant, ceea ce se reflectă în îmbunătăţirea circulaţiei pe şosele şi căile ferate din ţară.
Importanţa evaluării impactului asupra mediului
Evaluarea impactului asupra mediului este esenţială pentru derularea proiectelor de infrastructură de amploare. Expertiza Direcţiilor Controlul Poluării şi Reglementări este vitală în analiza fiecarei propuneri de proiect, asigurându-se că toate aspectele sunt luate în considerare înainte de emiterea acordurilor de mediu necesare.
Peste 1.500 km de şosele şi căi ferate au primit acord de mediu în 2024
În anul 2024, peste 1.500 km de şosele şi căi ferate au primit acorduri de mediu, facilitând astfel dezvoltarea infrastructurii de transport din România. Proiectele aprobate includ atât modernizări de drumuri, cât şi reabilitări feroviare.
Proiecte de drumuri
Printre proiectele de drumuri care au primit acord de mediu se numără:
- Modernizarea DN 71 Bâldana – 44,130 km (finalizat)
- Drum expres Buzău – Brăila – 112,440 km (în procedură)
- Drum expres Bucureşti – Târgovişte – 62,21 km (în procedură)
- Drum expres DN 7C – Transfăgărăşan – 26,8 km (în procedură)
- Drum expres Găeşti – Ploieşti – 81,576 km (în procedură)
- Autostrada Filiaşi – Drobeta Turnu Severin – 82,658 km (în procedură)
Proiecte de căi ferate
De asemenea, au fost aprobate şi proiecte importante pentru reabilitarea căilor ferate, cum ar fi:
- Reabilitarea liniei de cale ferată Focşani-Roman – 147,7 km (finalizat)
- Reabilitarea liniei de cale ferată Ploieşti Triaj-Focşani – 142,39 km (finalizat)
- Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova – 203,7 km (finalizat)
- Modernizarea liniei de cale ferată Coşlariu – Cluj-Napoca – 106,35 km (în procedură)
Aceste inițiative vizează îmbunătățirea infrastructurii de transport și conectivitatea între diverse regiuni ale țării, ceea ce va contribui la dezvoltarea economică a României. În următoarele luni, se așteaptă să fie stabilite termenele exacte pentru începerea construcției acestor proiecte de infrastructură.