Piața auto din România în prima lună a anului
Înmatriculările de autoturisme din România au înregistrat o scădere de 8,7% în luna ianuarie 2024, comparativ cu aceeași lună a anului precedent. Volumul total de vehicule înmatriculate a fost de 15.905, iar pe segmentul autoturismelor, s-au înregistrat 11.920 de unități, ceea ce reprezintă o scădere de 6,38% față de ianuarie 2023.
Vânzările Tesla și Dacia Spring
Vânzările Tesla s-au prăbușit, în timp ce Dacia a avut o creștere modestă de 1,5%, cu 4.010 autoturisme înmatriculate. Modelul electric Dacia Spring a raportat o creștere de aproape 12% față de ianuarie 2024, semn că lansarea noii versiuni începe să aibă un impact pozitiv asupra vânzărilor.
Performanța altor mărci
Pe segmentul mărcilor de import, Toyota a înregistrat o scădere de 5%, menținându-se aproape de 1.000 de unități. Volkswagen a avut cea mai mare creștere dintre mărcile cu volume mari, cu 15,6%, înmatriculând 838 de autoturisme. În contrast, Renault și Hyundai au avut scăderi semnificative, de 7,4% și respectiv 20,6%.
Piața auto din România la începutul anului
Piața auto din România a început anul cu o scădere generală a vânzărilor, în special pentru modelele Tesla. Vânzările Tesla au suferit o prăbușire semnificativă, cu o scădere de 77,8% în ianuarie. Modelul 3 a realizat doar 90 de înmatriculări, comparativ cu 387 anul precedent, iar Model Y a înregistrat doar 33 de unități, în scădere de la 176.
În contrast, Dacia Spring a reînceput să crească, înmatriculând 625 de unități. Celelalte modele Dacia au avut rezultate variate: Logan a rămas lider al pieței, cu 1.148 unități, deși a înregistrat o scădere de aproape 10 procente, în timp ce Sandero a crescut cu 12,3%, ajungând la 814 unități. Duster a avut o creștere modestă de 1%, cu 1.116 unități înmatriculate.
În acest context, MG, brandul chinezesc, a reușit să depășească vânzările Tesla și ale altor mărci, cu 232 de unități înmatriculate, o creștere semnificativă față de 16 unități anul trecut.