Hot News
Țara Piticilor ar putea fi modernizată în 2026: proiect de aproape 40 de milioane de lei
Un fost judecător al CCR explică de ce „nu e posibil” referendumul în Justiție anunțat de Nicușor Dan
Controversele din spatele lui Louis Pasteur: ce ne dezvăluie caietele sale secrete despre etica științei.
Conflictul din Justiție poate deveni „o vulnerabilitate statală”, avertizează fostul consilier prezidențial Cristian Diaconescu
CSM reacționează dur după referendumul anunțat de Nicușor Dan: „Nu vom tolera nicio formă de ingerință” în Justiție
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: Planul ambițios al UE: Trenuri de mare viteză pentru a concura cu transportul aerian în Europa
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Extern > Planul ambițios al UE: Trenuri de mare viteză pentru a concura cu transportul aerian în Europa
Extern

Planul ambițios al UE: Trenuri de mare viteză pentru a concura cu transportul aerian în Europa

Data: 9 august 2025 - 10:23
Petrache Poenaru 248
Distribuie
planul ambitios al ue trenuri de mare viteza care sa concureze cu transportul aerian in europa 68970574d96f5

Sursa foto: Google Images

Planul ambițios al UE pentru transportul feroviar de mare viteză

Comisia Europeană lucrează la un plan ce vizează extinderea rețelei de trenuri de mare viteză, având ca scop crearea de conexiuni rapide și accesibile între capitale și marile orașe din Europa. Această inițiativă își propune să transforme transportul feroviar într-o alternativă viabilă la zborurile pe distanțe lungi, conform informațiilor oferite de The Guardian.

Apostolos Tzitzikostas, comisarul european pentru transporturi, a declarat că proiectul va necesita o „planificare, finanțare și implementare coordonată” a infrastructurii feroviare de mare viteză, precum și a materialului rulant capabil să opereze între diferite state. UE își propune să dezvolte servicii feroviare care să fie „centrate pe pasageri, atractive și accesibile”, cu linii mai rapide și o circulație transfrontalieră mai fluidă. Aceste aspecte sunt esențiale pentru competitivitatea blocului și pentru obiectivele sale climatice.

Tzitzikostas a subliniat că, în cele din urmă, călătorii vor alege trenul nu doar pentru că este o opțiune sustenabilă, ci și pentru că oferă confort, viteză și accesibilitate în călătoriile pe distanțe lungi în Europa. Aceasta reprezintă direcția în care se îndreaptă UE.

Beneficiile transportului feroviar

Un sondaj recent a relevat că trei din patru cetățeni ai UE ar prefera să călătorească cu trenul de mare viteză în locul avionului, cu condiția ca legăturile să fie rapide și fiabile. Cu toate acestea, conform unui raport din 2021, calea ferată reprezenta mai puțin de 10% din transportul transfrontalier din UE.

Ținând cont de obiectivul de reducere cu 90% a emisiilor din transport până în 2050, atragerea mai multor pasageri către tren devine crucială. De exemplu, o călătorie cu trenul de la Amsterdam la Londra economisește 93% din emisiile de dioxid de carbon comparativ cu aceeași călătorie cu avionul.

Obiectivele și provocările planului

Comisia Europeană își propune să dubleze traficul feroviar de mare viteză față de nivelul din 2015 până în 2030 și să-l tripleze până în 2050, printr-o rețea de 49.400 km, estimată la 546 miliarde de euro, care va conecta toate capitalele și marile orașe din UE la viteze de 250 km/h sau mai mult.

Tzitzikostas a menționat că noul plan va contribui la atingerea acestor obiective, dar este necesară o abordare coordonată a finanțării, care să combine fondurile UE, sprijinul național și investițiile private. Deși sectorul feroviar va beneficia de o creștere semnificativă a bugetului pentru infrastructură, provocările legate de costurile infrastructurii și prioritățile operatorilor naționali rămân obstacole importante în realizarea acestor ambiții.

Planul ambițios al UE pentru trenuri de mare viteză

Uniunea Europeană își propune să dezvolte o rețea de trenuri de mare viteză care să concureze eficient cu transportul aerian, având ca obiectiv crearea unei infrastructuri feroviare mai eficiente și mai accesibile. Această inițiativă vizează nu doar construirea de linii noi, ci și îmbunătățirea celor existente pentru a asigura o utilizare optimă a infrastructurii existente.

Unul dintre aspectele esențiale este crearea unui sistem unitar de operare, care să permită accesul facil al noilor operatori pe piață și să ofere condiții de operare uniforme. Tzitzikostas subliniază importanța standardizării materialului rulant și a gestionării rețelei ca un întreg, pentru a maximiza eficiența transportului feroviar.

Cu toate acestea, transportul feroviar se confruntă cu provocări semnificative. Deși trenurile de mare viteză oferă un serviciu mai sustenabil, transportul aerian rămâne adesea mai ieftin și mai ușor de rezervat. Un raport Greenpeace din 2023 a evidențiat că, în medie, biletele de tren erau de două ori mai scumpe decât cele de avion pe 112 rute europene. Astfel, pentru a atrage mai mulți pasageri, este necesară o reducere a prețurilor și o simplificare a procesului de rezervare.

Investițiile substanțiale pentru finalizarea unei rețele europene de mare viteză până în 2040 vor necesita „mecanisme inovatoare de finanțare și creditare”. Tzitzikostas a menționat că rentabilitatea acestor investiții este clară, având în vedere cererea crescută pentru transportul feroviar de mare viteză. De exemplu, lansarea unei legături directe între Praga, Berlin și Copenhaga, care va dura doar 11 ore, este un exemplu concret al interesului crescut pentru acest tip de transport.

„Îmi imaginez deja ziua în care cineva va putea lua prânzul în Copenhaga și va ajunge la cină în Praga”, a declarat Tzitzikostas, exprimându-și optimismul față de viitorul transportului feroviar de mare viteză în Europa.

Etichete:avioneuropatransporttren
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent foto a murit singurul om care a fost si directorul fbi si directorul cia william h webster avea 101 ani 689704a702ab2 A murit singurul om care a fost și director al FBI, și director al CIA! William H. Webster avea 101 ani
Articolul următor live text etapa a doua din liga 2 se joaca acum cocos vs cocos sepsi osk si cs dinamo cauta prima victorie 6897082397d8e LIVE TEXT: Etapa a doua din Liga 2 se desfășoară ACUM, Cocoș vs Cocoș! Sepsi OSK și CS Dinamo își doresc prima victorie.
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
tara piticilor ar putea intra in 2026 in modernizare proiect de aproape 40 de milioane de lei 69487dc8d9cc7

Țara Piticilor ar putea fi modernizată în 2026: proiect de aproape 40 de milioane de lei

22 decembrie 2025 11
exclusiv un fost judecator al ccr explica de ce nu e posibil referendumul in justitie anuntat de nicusor dan 69486bb7b387f

Un fost judecător al CCR explică de ce „nu e posibil” referendumul în Justiție anunțat de Nicușor Dan

21 decembrie 2025 203
controversele din spatele unei legende stiintifice louis pasteur ce ne spun caietele sale secrete despre etica stiintei 694869d166675

Controversele din spatele lui Louis Pasteur: ce ne dezvăluie caietele sale secrete despre etica științei.

21 decembrie 2025 17
exclusiv conflictul din justitie poate deveni o vulnerabilitate statala avertizeaza fostul consilier prezidential cristian diaconescu 694856be8cc5d

Conflictul din Justiție poate deveni „o vulnerabilitate statală”, avertizează fostul consilier prezidențial Cristian Diaconescu

21 decembrie 2025 153
news alert csm reactioneaza dur dupa referendumul anuntat de nicusor dan nu vom tolera nicio forma de ingerinta in justitie 694853515e2f4

CSM reacționează dur după referendumul anunțat de Nicușor Dan: „Nu vom tolera nicio formă de ingerință” în Justiție

21 decembrie 2025 197
ciucu dupa discutiile cu bolojan si ministrul nazare termoenergetica primeste imprumut pentru a evita blocajul financiar in ianuarie 69484c8fbbbc8

Ciucu, după discuțiile cu Bolojan și ministrul Nazare: Termoenergetica obține împrumut pentru a preveni blocajul financiar în ianuarie

21 decembrie 2025 19

Te-ar putea interesa și...

video jaf la secunda 10 barbati au furat 4 milioane de euro usile blindatelor care transportau banii detonate cu explozivi 67e94cb93dcfd
Extern

Jaf la secundă: 10 bărbați au furat 4 milioane de euro, ușile blindatelor care transportau banii fiind detonate cu explozivi.

30 martie 2025 364
video concluziile intalnirii zelenski rutte aliatii kievului trebuie sa ofere garantii credibile de securitate apelul facut de seful nato 68a8b8758a49d
Extern

Concluziile întâlnirii Zelenski-Rutte: aliații Kievului trebuie să ofere garanții credibile de securitate. Apelul făcut de șeful NATO.

22 august 2025 53
premierul danez raspunde acuzatiilor lui jd vance privind groenlanda si anunta o vizita pe insula pe fondul tensiunilor cu sua 67e85a0cec4ab
Extern

Premierul danez răspunde acuzațiilor lui JD Vance legate de Groenlanda și anunță o vizită pe insulă, în contextul tensiunilor cu SUA.

30 martie 2025 320
ue impune taxe vamale pentru toate produsele agricole importate din rusia si belarus vizate sunt si anumite ingrasaminte 67d47a7616645
Extern

UE impune taxe vamale pentru toate produsele agricole importate din Rusia și Belarus, inclusiv anumite îngrășăminte.

15 martie 2025 410
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?