Polonia investighează posibile interferențe electorale străine
Polonia a anunțat că a descoperit ceea ce ar putea fi o încercare de intervenție în campania sa electorală prezidențială, prin reclame pe Facebook care s-ar putea să fi fost finanțate din străinătate, conform Reuters.
Institutul național de cercetare NASK, responsabil cu securitatea cibernetică, a identificat reclame politice pe platforma Facebook ce ar putea fi legate de o finanțare externă. Aceste materiale au fost afișate în Polonia, iar NASK a raportat că conturile de publicitate implicate au cheltuit mai mult pe materiale politice în ultimele șapte zile decât orice comitet electoral.
Reclamele, care aparent susțineau un candidat, ar putea avea, de fapt, un scop diferit, acela de a discredita alți candidați și de a destabiliza situația din țară. Andrzej Kozlowski, șeful echipei de analiză a NASK, a declarat că reclamele păreau să susțină candidatul Rafal Trzaskowski, dar ar putea fi o provocare menită să afecteze imaginea lui Karol Nawrocki și Slawomir Mentzen.
NASK a raportat conturile implicate către Meta, compania-mamă a Facebook, pentru a fi blocate, și a informat Agenția de Securitate Internă a Poloniei pentru a investiga originea și finanțarea reclamelor.
Polonia a subliniat anterior că rolul său de centru pentru ajutorul acordat Ucrainei o face o țintă principală pentru spionajul și atacurile cibernetice rusești.
Polonia investighează posibile interferențe electorale externe
Polonia a început o investigație cu privire la posibile interferențe în procesul electoral, pe care autoritățile le suspectează a fi finanțate din străinătate. Gawkowski a subliniat că „sute de mii de zloți” au fost cheltuiți pentru reclame, subliniind astfel amploarea posibilei campanii de influență.
Deși au fost formulate acuzații de intervenție din partea Rusiei, acesta a declarat că nu există confirmări clare referitoare la implicarea specifică a acestei țări. Rusia a negat anterior orice acuzații legate de imixtiune în alegerile altor state.