Prăbușirea producției Stellantis în Italia
Producția de vehicule a grupului auto Stellantis în Italia a înregistrat o scădere dramatică de 37% în 2024 comparativ cu 2023, conform datelor publicate de confederația sindicală FIM-CISL. Această scădere semnificativă este atribuită în special prăbușirii activităților de asamblare a autoturismelor.
În 2023, Stellantis a produs 751.384 de vehicule în Italia, cifra scăzând la 475.090 vehicule în 2024. Producția de autoturisme a avut un declin alarmant de 46%, atingând cel mai scăzut nivel din 1956, în timp ce producția de autovehicule comerciale noi a scăzut cu 17%.
Compania, care a rezultat din fuziunea dintre Fiat Chrysler și PSA Peugeot în 2021, se confruntă cu o cerere redusă, în special pentru automobilele complet electrice, și cu incertitudini legislative, precum și cu o concurență acerbă din partea producătorilor chinezi.
FIM-CISL a subliniat că uzina Stellantis de la Mirafiori, lângă Torino, a avut o scădere de 70% în producție, iar uzina Maserati de la Modena a înregistrat o scădere de 79% în ritm anual, ceea ce a generat îngrijorări serioase cu privire la viitorul acestei mărci.
În decembrie, Stellantis a anunțat un plan de creștere a producției în Italia, dar se estimează că rezultatele vizibile vor apărea abia din 2026, odată cu lansarea de noi modele. Compania a recurs la programe de șomaj temporar finanțate de stat pentru a gestiona problema supra-capacităților de producție.
Prăbușire gravă a producției Stellantis
Stellantis se confruntă cu o scădere semnificativă a producției, atingând cel mai scăzut nivel în ultimele 68 de ani. Această situație alarmantă ridică semne de întrebare asupra viitorului companiei în contextul actual al industriei auto.
În ciuda acestei crize, Stellantis a anunțat o investiție de miliarde de euro în Italia, planificată pentru anul 2025. Această sumă va fi utilizată pentru a dezvolta noi modele în unele dintre uzinele sale italiene, în încercarea de a revitaliza producția și a răspunde cerințelor pieței.