Analiza preluării magazinelor La Cocoș de către Grupul Schwarz
Consiliul Concurenței a anunțat că analizează tranzacția prin care grupul Schwarz, operator al rețelelor de magazine Kaufland și Lidl în România, intenționează să preia magazinele La Cocoș. Această evaluare are scopul de a determina impactul operațiunilor asupra consumatorului final și al furnizorilor pe piața bunurilor de consum curent.
În prezent, La Cocoș deține patru magazine în România, situate în Ploiești, București și Brașov, unde sunt comercializate produse alimentare. De asemenea, Consiliul Concurenței analizează și tranzacțiile prin care La Cocoș SA intenționează să închirieze două spații comerciale în municipiul Arad și comuna Bradu din județul Argeș.
Autoritatea de concurență invită retailerii și furnizorii, inclusiv pe cei locali, să transmită observații cu privire la achiziția notificată. Conform Legii concurenței (nr. 21/1996), aceste operațiuni necesită autorizarea Consiliului Concurenței, care va evalua compatibilitatea lor cu un mediu concurențial normal și va emite decizii în termenii prevăzuți de lege. Observațiile și punctele de vedere pot fi transmise autorității de concurență în termen de 20 de zile.