Premier Energy explică scăderea prețului de preluare a energiei pentru prosumatori
Premier Energy Furnizare S.A. a emis un comunicat prin care răspunde preocupărilor exprimate de Asociația Prosumatorilor și Comunităților de Energie (A.P.C.E.) referitor la reducerea prețului la care va prelua energia produsă de prosumatori, preț ce va scădea de la 0,4 – 0,7 lei pe kWh la 0,3 lei pe kWh începând cu 1 aprilie 2025.
Compania subliniază că toate tarifele sunt stabilite în conformitate cu legislația națională și reglementările în vigoare, asigurându-se că prețurile aplicate respectă normele legale. Premier Energy precizează că furnizorii sunt obligați să achiziționeze energie electrică de la producătorii de energie regenerabilă, respectând prețurile stabilite în contractele de furnizare.
De asemenea, Premier Energy menționează că gestionarea prosumatorilor implică costuri operaționale distincte, cum ar fi adaptarea sistemelor IT pentru facturare și administrare, ceea ce face ca relația cu aceștia să fie complexă. Compania se angajează să rămână deschisă dialogului cu reprezentanții prosumatorilor pentru a dezvolta soluții echitabile care să sprijine toate părțile implicate.
Premier Energy notifică prosumatorii despre scăderea prețului de preluare a energiei
Premier Energy a anunțat că, începând cu 1 aprilie 2025, prețul la care preia energia de la prosumatori va scădea de la 0,4 – 0,7 lei pe kWh la 0,3 lei pe kWh. În același timp, compania va aplica o marjă de furnizare de 0,53 lei pe kWh atunci când va revinde energia, ceea ce reprezintă un adaos de 176% față de prețul de achiziție.
Conform notificării, Premier Energy nu va taxa dezechilibrele produse de prosumatori, estimându-le însă la o valoare de 0,05 lei/kWh. În funcție de zona de distribuție, prețul final al energiei electrice, care include toate tarifele, certificatele și TVA, variază între 1,49 lei/kWh și 1,57 lei/kWh.
Până în prezent, prosumatorii au beneficiat de un preț mediu lunar de achiziție între 0,4 și 0,7 lei/kWh, conform declarațiilor Premier Energy. Cu toate acestea, compania nu a mai efectuat plăți către prosumatori pentru energia livrată din noiembrie anul trecut, invocând probleme de cash-flow cauzate de întârzierea compensațiilor de la stat.
Reprezentanții Premier Energy au declarat că întârzierile în decontare afectează fluxul de numerar al companiei, dar sunt în contact constant cu autoritățile pentru a accelera soluționarea acestor probleme.
Reacția Premier Energy privind scăderea prețului de preluare a energiei
Premier Energy a oferit explicații după ce a notificat prosumatorii că prețul la care preia energia va scădea. Compania a subliniat că această situație a apărut din cauza restanțelor pe care statul le are în procesul de decontare a facturilor pentru furnizori.
Conform informațiilor furnizate de prosumatori, facturile consumatorilor din România sunt plafonate din anul 2022, iar statul trebuie să compenseze furnizorilor diferența dintre prețul de pe piață și plafonul stabilit. Federația Asociațiilor Companiilor de Utilități din Energie a raportat că statul are restanțe de un miliard de euro către furnizori, iar anul trecut nu s-a efectuat aproape nicio plată, blocajul fiind cauzat de ANRE, care trebuie să valideze aceste plăți.
Reprezentanții asociației solicită intervenția ANRE și a autorităților competente pentru a asigura respectarea drepturilor prosumatorilor și pentru a menține stabilitatea pieței de energie.