Erbașu începe asfaltarea tronsonului abandonat de Bechtel
Construcții Erbașu S.A. a demarat lucrările de asfaltare pe tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș (km 4+200 – km 30+550), un segment de autostradă care a fost neglijat timp de 12 ani. Autoritățile au anunțat că antreprenorul român dispune de 350 de muncitori și 220 de utilaje pe teren, evidențiind mobilizarea eficientă în cadrul proiectului.
Lucrările au început pe 20 ianuarie 2025, iar până în prezent s-a înregistrat un progres fizic de 8,75%. Construcții Erbașu se angajează să finalizeze acest tronson din Autostrada Transilvania, care a fost abandonat din cauza unor plăți neachitate de către statul român către compania americană Bechtel.
Proiectul are o lungime totală de 26,35 km și o valoare de 884,12 milioane lei (fără TVA), fiind finanțat prin Programul Transport 2021-2027. Durata estimată pentru finalizarea lucrărilor este de 18 luni, iar termenul contractual de finalizare este stabilit pentru iulie 2026. Asociația Pro Infrastructură subliniază necesitatea continuării mobilizării pentru a respecta acest termen.
Premieră: Erbașu începe asfaltarea pe tronsonul abandonat de Bechtel
Constructorul Erbașu a demarat lucrările de asfaltare pe tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș, un segment de drum care a fost lăsat în paragină timp de 12 ani, după ce contractul cu Bechtel a fost reziliat în 2013. Acest tronson, cu o lungime de 26,35 kilometri, a fost inițial realizat până la un stadiu de aproape 50% de Bechtel, dar a fost abandonat ulterior.
Contractul semnat cu Erbașu pe 24 noiembrie 2023 prevede o perioadă de 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor. Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis pe 20 ianuarie 2025, iar termenul de finalizare este estimat pentru iulie 2026.
Lucrările sunt finanțate prin Programul Transport 2021-2027, având o valoare de 884,12 milioane lei (fără TVA). Recent, Erbașu a mobilizat 315 muncitori și 203 utilaje pentru a relua și finaliza acest tronson, care a fost neglijat timp de un deceniu.
Expertiza tehnică efectuată a arătat că lucrările anterioare realizate de Bechtel ating un stadiu de 37%, iar o parte din acestea necesită refacere sau consolidare. Erbașu lucrează pentru a transforma acest sector pe care mulți l-au considerat „blestemat” și pentru a îmbunătăți infrastructura rutieră din zonă.
Asfaltarea tronsonului abandonat de Bechtel a început
Erbașu a demarat lucrările de asfaltare pe un tronson de 1,6 km, care include un viaduct parțial construit de Bechtel și care a fost lăsat nefinalizat timp de 12 ani. Acest tronson traversează un lac de acumulare, iar proiectul este parte din extinderea autostrăzii A3 Suplacu de Barcău – Chiribiș, cu o lungime totală de 26,35 km.
Contractul, în valoare de 884 milioane lei, a fost semnat în noiembrie 2023, iar proiectarea a început în martie 2024. Autorizarea pentru construcție este așteptată în ianuarie 2025, iar termenul de execuție este de 18 luni, cu finalizare estimată în iulie 2026.
Proiectul include construirea a mai multor lucrări de artă, printre care se numără 3 viaducte, 8 pasaje și 8 poduri. Unul dintre poduri, cu o complexitate tehnică ridicată, va avea o lungime de 1.650 m și va fi situat pe lacul de acumulare la km 6+655.60, unde Bechtel a început lucrările, dar nu le-a finalizat.
Tronsonul adiacent, de 13,5 km de la Nușfalău la Suplacu de Barcău, a fost finalizat de o firmă din Turcia și a fost deschis circulației la sfârșitul lunii septembrie 2023. De asemenea, tronsonul de la Chiribiș la Biharia are un constructor desemnat, însă lucrările nu au început din cauza unor blocaje legale. În schimb, tronsonul de la Biharia la graniță a fost deschis circulației în 2020.