Evaluarea psihologică a cadrelor didactice, eliminată cu surprindere de specialiști
Președintele Colegiului Psihologilor din România, Edmond Cracsner, a exprimat surprinderea specialiștilor din domeniul psihologiei muncii și organizaționale față de eliminarea testării psihologice pentru cadrele didactice. Cracsner a subliniat că evaluarea psihologică a acestui segment important de angajați în educație este esențială, mai ales în contextul actual, și a declarat că psihologii din acest domeniu nu înțeleg motivele acestei decizii.
Specialistul a menționat că, în prezent, reglementările referitoare la testarea psihologică a cadrelor didactice nu sunt bine definite. Conform legii educației naționale, ar trebui să existe comisii de evaluare formate din medici și psihologi care să efectueze expertiza capacității de muncă, dar un ordin comun al ministerelor Educației și Sănătății, necesar pentru implementarea acestui proces, nu a fost emis până în prezent.
Cracsner a explicat că evaluarea psihologică ar putea fi realizată în cazul în care medicii de medicina muncii ar face o recomandare în acest sens. El a adăugat că angajatorii, indiferent de domeniu, ar trebui să conștientizeze importanța unei evaluări corecte și profesionale, care ar contribui la o performanță superioară a angajaților. Costurile asociate cu aceste evaluări ar fi minime comparativ cu beneficiile obținute, demonstrând astfel necesitatea acestora în mediul de muncă.