Primăria Cogealac contestă raportul Curții de Conturi
Primarul comunei Cogealac și administrația locală au intentat un proces împotriva Curții de Conturi, solicitând anularea raportului de audit financiar. Acțiunea a fost analizată de judecători, care au cerut clarificări referitoare la motivele invocate în chemarea în judecată. În cele din urmă, instanța a respins cererea reclamanților.
Pe 8 octombrie a.c., Primăria Cogealac și primarul au depus o acțiune la Tribunalul Constanța, contestând măsurile luate de Curtea de Conturi în urma auditului financiar. Reclamanții au contestat, în special, decizia Curții de Conturi de a sesiza Parchetul cu privire la auditul financiar efectuat pentru anul 2021 și au solicitat anularea finalizării misiunii de audit și a raportului aferent.
În motivarea acțiunii, aceștia au susținut că, în cadrul procesului de audit, s-au purtat discuții de conciliere, iar măsurile stabilite pentru remedierea neregularităților au fost deja începute. De asemenea, au afirmat că unele dintre măsurile raportului nu reflectă realitatea și nu au fost analizate corespunzător la întocmirea acestuia. Reclamanții nu au contestat direct raportul de audit, dar consideră că măsurile Curții de Conturi sunt premature și solicită anularea acestora.
Decizia instanței
Pe 13 octombrie a.c., instanța a cerut reclamanților să prezinte motivele legale pe care se bazează cererea, precum și documentele necesare pentru justificarea acțiunii. Judecătorii au constatat că reclamanții nu au îndeplinit condițiile impuse, inclusiv depunerea documentelor solicitate și achitarea taxei de timbru.
Din această cauză, cererea de chemare în judecată a fost anulată, având drept de reexaminare în termen de 15 zile de la comunicare, la Tribunalul Constanța.
Primăria Cogealac și raportul Curții de Conturi
Primăria Cogealac își propune să colaboreze pentru a rezolva problemele identificate în raportul Curții de Conturi, dorind să evite eventuale consecințe negative. Autoritatea locală caută soluții pentru a face față criticilor și a îmbunătăți situația financiară a instituției.
În cadrul acestei inițiative, Primăria se angajează să îndeplinească cerințele stipulate de Curtea de Conturi, demonstrând astfel transparență și responsabilitate în gestionarea fondurilor publice.