Primele grinzi ridicate pe Autostrada Bucureștiului
Autoritățile au prezentat imagini cu primele grinzi montate pe cea mai complexă structură de pe Autostrada Bucureștiului A0, lotul 4 Nod, peste Lacul Cernica. Constructorul român Umbrărescu a demarat lucrările la acest lot, care, deși are o lungime de 4,47 km, este considerat cel mai dificil din cauza podului-viaduct de 1,3 km ce traversează o arie protejată.
În total, vor fi instalate 136 de grinzi din beton. Până în prezent, au fost forați, armați și turnați 505 piloți din cele 537 necesare, cu 12 foreze utilizate simultan. Lucrările au început cu realizarea digului pentru a permite accesul utilajelor de forat, iar până acum au fost finalizate 11 radiere din totalul de 44.
Elementele tablierului metalic au fost livrate pe șantier și asamblarea acestora la sol va începe în curând. De asemenea, lucrările de armare, cofrare și betonare a radierelor și elevațiilor pilelor sunt în plină desfășurare.
Având în vedere mobilizarea antreprenorului, acest lot va fi dat în trafic până la sfârșitul anului, înainte de termenul contractual, fiind parte din pachetul de lucrări ce urmează a fi finalizat până în toamna/iarnă 2025. Lotul 4 Nord va conecta Autostrada București – Constanța (A2) prin nodul rutier de la A0 x A2, cu termenul de finalizare contractual în primăvara anului 2026.
Primele grinzi ridicate pe Autostrada Bucureștiului
Pe șantierul Lotului 4 (Pantelimon – Glina) al A0 Nord, constructorul român UMB a avansat cu lucrările la podul de 1.300 m care traversează lacul Cernica. Acest pod este considerat cea mai complexă structură din cadrul proiectului, având un stadiu fizic de 30% în prezent. Construit într-o arie protejată, podul reprezintă o provocare semnificativă pentru autorități.
În această perioadă, se efectuează forajele necesare, care trebuie finalizate până la sfârșitul lunii martie 2025, conform Acordului de Mediu. Dacă mobilizarea antreprenorului se menține, este posibil ca circulația să fie deschisă pe întregul lot în această toamnă, deși termenul contractual de finalizare este primăvara anului 2026.
Lotul 4 al A0 Nord este cel mai mic ca lungime (4,47 km), dar cel mai dificil, având în vedere supratraversarea cu podul de 1,3 km peste lacul Cernica. Acesta va asigura conexiunea cu Autostrada București – Constanța (A2) printr-un nod rutier, facilitând astfel fluxul de trafic în zonă.