Primul kilometru de cale ferată modernizat pe tronsonul Lugoj – Timişoara
Circulaţia trenurilor pe primul kilometru de cale ferată modernizată, situat pe tronsonul Lugoj – Timişoara, a fost deschisă recent. Această porțiune de cale ferată face parte din magistrala CFR, care beneficiază de finanțare din Planul Național de Redresare și Reziliență.
Noua linie, construită de firma spaniolă FCC Construccion, se întinde din zona Gării din Lugoj până în apropierea pasajului de pe strada Smârdan, având o lungime de peste 800 de metri. Pe acest segment au fost instalate două macazuri și stâlpi pentru panourile fonoabsorbante, care reduc zgomotul generat de trenuri în zonele locuite.
Reprezentanții CFR Infrastructură Timişoara au anunțat că, începând cu 14 aprilie 2025, se va circula pe prima porţiune de cale ferată modernizată din staţia Lugoj. Segmentul a fost racordat la vechiul fir, iar pe distanța acestuia sunt montate două aparate de cale echipate cu sisteme de înzăvorâre Spheroloc și Hydrolink. Inițial, circulația se va desfășura cu restricții de protecție, având în vedere demontarea firului II.
Tronsonul Lugoj – Timişoara este cel mai avansat dintre cele patru loturi în care este împărțit traseul CFR aflat în reabilitare, având aproape 30% din lucrări finalizate. Lucrările continuă, cu reparații la liniile din triajul gării Caransebeş și intensificarea activităților pe segmentul care traversează Timişoara, în special în zona Gării de Nord. De asemenea, pe lotul Timişoara – Arad se efectuează lucrări la terasamente, pasaje și poduri.
Reabilitarea întregii magistrale Caransebeş – Lugoj – Timişoara – Arad, de 162 de kilometri, este finanțată cu aproape 9 miliarde de lei din fonduri europene prin PNRR și trebuie finalizată până la sfârșitul anului 2026. Odată cu finalizarea lucrărilor, trenurile de călători vor putea atinge viteze de până la 160 km/h, iar cele de marfă, 120 km/h.