Primul tren va traversa tunelul Bătuţa după 4 ani și jumătate de întârziere
Asociația Pro Infrastructură a anunțat, miercuri seară, că, în câteva săptămâni, va avea loc prima circulație a unui tren prin tunelul Bătuţa, după o întârziere de 4 ani și jumătate. Aceasta marcă finalizarea unui contract de 7 ani și jumătate, care prevedea inițial 3 ani pentru execuție.
„În sfârșit vom avea trafic deschis pe varianta de viteză de aproximativ 13 kilometri dintre Bârzava și Vărădia, parte din lotul 2B Ilteu-Bârzava, unul dintre cele patru tronsoane ale Coridorului Feroviar Rin-Dunăre dintre Simeria și KM 614”, a declarat Asociația Pro Infrastructură pe pagina sa de Facebook.
Reprezentanții asociației au subliniat că, deși circulația va începe, trenurile vor circula cu viteză redusă, în special pe poduri. „La început se va merge încet, mai ales în zonele cu poduri, iar CFR SA a confirmat că viteza va crește de la 70 km/h la 120 km/h după atingerea tonajului de stabilizare dinamică”, au adăugat aceștia.
De asemenea, Pro Infrastructură a menționat că stabilizarea dinamică pe podurile de peste Mureș nu poate fi realizată cu utilaje specializate, ci doar prin circulația trenurilor. Se estimează că viteza proiectată de 160 km/h va fi atinsă în aprilie 2025, după finalizarea testelor la instalația de semnalizare.
Aceștia au exprimat îngrijorare cu privire la întârzierile continue ale infrastructurii feroviare și impactul asupra călătorilor, subliniind că recepția sistemului de semnalizare ar putea dura încă 6 ani, adăugând că aceste tergiversări sunt inacceptabile.