Producătorii auto solicită revizuirea sistemului de frânare automată
Un grup de lobby al producătorilor auto din SUA a cerut anularea regulamentului Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA), care prevede ca, până în 2029, aproape toate vehiculele noi să fie echipate cu sisteme de frânare automată de urgență (AEB). Grupul reprezintă mari producători precum BMW, Ferrari, Ford, GM, Honda, Hyundai, JLR, Kia, Mazda, Mercedes, Toyota și VW.
Acest regulament obligă vehiculele să fie capabile să oprească și să evite coliziuni cu vehiculele din față la viteze de până la 100 km/h și să detecteze pietoni în diverse condiții de iluminare. De asemenea, sistemele AEB trebuie să aplice frânele automat la viteze de până la 145 km/h în cazul unei coliziuni iminente și până la 72 km/h în cazul detectării unui pieton.
Reprezentantul grupului, John Bozzella, a exprimat îngrijorarea că, sub actuala formă a regulamentului și având în vedere capacitățile tehnologice disponibile, implementarea acestuia ar putea duce la frustrare pentru șoferi, creșterea costurilor vehiculelor și un impact redus asupra siguranței rutiere.
Bozzella a sugerat că NHTSA ar trebui să adopte standarde similare celor din Europa, unde sistemele AEB detectează coliziunile potențiale și avertizează șoferii, activând automat frânele pentru a preveni sau atenua accidentele. În ciuda procesului intentat, grupul a subliniat că industria nu se opune tehnologiei AEB, demonstrând acest lucru prin investiții de peste 1 miliard de euro în dezvoltarea acestor sisteme.
NHTSA estimează că noile cerințe AEB ar putea salva anual 362 de vieți și ar reduce numărul de răniți cu peste 24.000.