Bugetarea a devenit o semiloterie pentru TeraPlast
Alexandru Stânean, CEO al TeraPlast, a caracterizat procesul de bugetare din cadrul companiei ca fiind o “semiloterie”, având în vedere deciziile neprevăzute ale autorităților care influențează semnificativ bugetul. El a subliniat că o bună parte din veniturile TeraPlast depind de investițiile publice, ceea ce complică prognozarea bugetară.
Extinderea regională ca strategie de dezvoltare
În fața acestor provocări, TeraPlast a adoptat o strategie de extindere regională, investind în ultimii ani peste 100 de milioane de euro în capacitățile de producție și achiziții de companii. Stânean a explicat că diversificarea pe piețe externe, cum ar fi Republica Moldova, Ungaria și alte țări europene, ajută la echilibrarea eventualelor fluctuații și minimizează riscurile bugetare.
Rezultate financiare încurajatoare
Rezultatele acestor investiții încep să se facă simțite, iar TeraPlast a raportat o îmbunătățire a profitabilității în primul trimestru. Vânzările internaționale au crescut, reprezentând aproape 40% din cifra de afaceri a grupului, devenind motorul de creștere pentru companie.
Perspective optimiste pentru viitor
Stânean a concluzionat că, după cinci ani de dezvoltare, TeraPlast începe să observe “luminița de la capătul tunelului”, evidențiind și necesitatea ca strategiile din industrie să se adapteze treptat la schimbările de pe piața de capital, care necesită investiții pe termen lung.
Comentariile lui Alexandru Stânean, CEO TeraPlast, despre bugetare și perspectivele companiei
Alexandru Stânean, CEO-ul TeraPlast, a declarat recent că procesul de bugetare a ajuns să semene cu o semiloterie, evidențiind incertitudinile cu care se confruntă companiile în prezent. Cu toate acestea, el a subliniat că pentru TeraPlast începe să se contureze o lumină la capătul tunelului.
Performanțele financiare ale TeraPlast
În primele trei luni ale acestui an, TeraPlast a raportat un câștig pretaxare EBITDA de 21 milioane lei, comparativ cu 12 milioane lei în aceeași perioadă a anului precedent. De asemenea, compania a înregistrat venituri consolidate din contractele cu clienții de 249,22 milioane lei, ceea ce reprezintă o creștere de 40,93% față de veniturile de 176,84 milioane lei din exercițiul financiar anterior.
În plus, TeraPlast a realizat o majorare de capital cu aport în numerar de 100 milioane lei în septembrie anul trecut și se pregătește pentru o nouă majorare de capital, în valoare de 60 milioane lei.