Avizarea Proiectului Tehnic pentru Lotul 1 al Autostrăzii Bucureştiului A0 Nord
Proiectul tehnic necesar pentru construcţia Lotului 1 al Autostrăzii Bucureştiului A0 Nord, cuprins între km 2+500 și km 20+000, a fost avizat de Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), conform anunțului secretarului de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioşteanu.
Acest lot reprezintă ultima secțiune a autostrăzii, contribuind la finalizarea Coridorului de Transport Pan-european nr. IV (Constanţa – Nădlac). Autorizaţia de construire a fost emisă, iar în curând se va da Ordinul de Începere a Lucrărilor. Durata contractului pentru execuţia lucrărilor este de 22 de luni.
Stadiul Lucrărilor pe Şantier
Pe şantierul Lotului 1, următoarele etape au fost finalizate:
- Organizarea de şantier în zona DN1A, iar amenajarea lângă DN7 este în curs de desfăşurare;
- Procedura de descărcare arheologică a fost finalizată pentru 11 din cele 12 situri identificate;
- Demilitarizarea suprafeţei şantierului a fost realizată;
- Lucrările de defrişare pe coridorul amplasamentului au fost efectuate.
Lucrări Principale Prevăzute în Contract
Printre lucrările principale incluse în contract se numără:
- Pasaj peste CF101 Bucureşti – Piteşti DN7, cu o lungime de 733 m;
- Pasaj peste râul Colentina, CF 300 Bucureşti – Ploieşti şi CF Mogoşoaia – Buftea, cu o lungime de 650 m;
- Noduri rutiere la intersecţiile cu DN7 şi DN1A;
- Poduri pe autostradă peste râul Dâmboviţa (km 2+999) şi peste râul Bâldana (km 4+024).
Traseul Lotului 1 Nord se întinde pe o lungime de 17,5 km, între A1 şi DN1, de la Dragomireşti la Corbeanca, și se află pe teritoriul judeţului Ilfov, inclusiv în localităţile Dragomireşti-Vale, Buftea, Mogoşoaia, Corbeanca, precum și în judeţul Giurgiu, în localităţile Joiţa şi Săbăreni.