Propunerea de eliminare a compensațiilor pentru rutele profitabile
Președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, Mihai Barbu, a propus ca rutele feroviare profitabile, precum București – Constanța și București – Brașov, să devină comerciale, renunțându-se la compensarea acestora. În opinia sa, compensațiile ar trebui acordate doar pentru rutele care nu pot genera profit.
„Noi, în România, compensăm toate traseele – și sunt trasee profitabile. București-Constanța este unul dintre traseele profitabile. București-Brașov este un traseu profitabil. La un moment dat, aceste trasee trebuie să devină comerciale,” a declarat Mihai Barbu într-un interviu pentru Agerpres.
Barbu a subliniat importanța atragerii călătorilor către calea ferată, argumentând că transportul cu trenul este mai ieftin și mai confortabil comparativ cu cel rutier. „Preocuparea tuturor companiilor trebuie să fie aceasta: să aducă pe calea ferată călători, pentru că atunci încasează și din bilete mai mulți bani,” a adăugat el.
În concluzie, propunerea de a transforma rutele profitabile în comerciale ar putea schimba modul în care sunt gestionate serviciile feroviare în România, concentrându-se pe eficiență și atragerea de noi călători.