Reacția lui Crin Antonescu privind postul de profesor de istorie blocat timp de 24 de ani
Crin Antonescu a avut postul de profesor titular de istorie rezervat timp de 24 de ani la un liceu de prestigiu din Tulcea, conform dezvăluirilor G4Media. Într-o reacție pentru Digi 24, el a clarificat că nu a solicitat această rezervare, care este prevăzută de lege pentru demnitarii ce îndeplinesc funcții de profesor.
Antonescu a explicat că, din moment ce a devenit parlamentar în 1992, titulatura sa pe postul de profesor a fost rezervată conform legii. „Eu eram titular la liceul Spiru Haret din Tulcea. Am fost parlamentar până în 2016, iar în ianuarie 2017 am notificat liceul că nu mai doresc să revin pe acel post”, a declarat el.
De asemenea, el a subliniat că nu a cerut niciodată o rezervare sau o prelungire a acesteia, considerând că era un drept conferit de lege. „Era postul pe care-l avusesem prin concurs și pe care eram titular. Nu văd de ce ar fi trebuit să renunț atât timp cât eram parlamentar”, a completat Antonescu.
Criticile au venit și din partea USR, care l-a comparat cu Klaus Iohannis, subliniind că un profesor tânăr din Tulcea nu a putut să se titularizeze din cauza rezervării postului de către Antonescu. Purtătorul de cuvânt al USR, Ionuț Moșteanu, a declarat: „Un profesor din Tulcea, tânăr, nu a putut să se titularizeze pentru că își ținea Antonescu postul blocat.”
Pe de altă parte, liberalul Mircea Abrudean a apărat candidatura lui Antonescu, afirmând că CV-ul său este transparent și că românii sunt conștienți de activitățile sale de-a lungul timpului.
Reacția lui Crin Antonescu privind postul de profesor de istorie
Crin Antonescu, cunoscut politician român, a avut un post de profesor de istorie blocat timp de 24 de ani la un liceu din Tulcea. Potrivit unei anchete realizate de publicațiile G4Media, EduPedu și Info Sud-Est, situația sa reflectă problemele întâmpinate de cadrele didactice în sistemul de educație.
Antonescu a comentat această situație, evidențiind dificultățile pe care le întâmpină profesorii în obținerea unor posturi stabile și recunoscute de-a lungul anilor. Această reacție a fost amplificată de contextul educațional actual din România, care continuă să se confrunte cu provocări semnificative.