Metro înregistrează pierderi în România pentru prima dată în ultimul deceniu
Metro a anunțat că, în 2024, a înregistrat pierderi în România pentru prima dată în zece ani, din cauza inflației și a majorărilor de taxe. Compania a explicat că aceste pierderi au fost influențate și de investițiile realizate pe parcursul anului 2024.
În 2023, Metro România a raportat un profit net de 41 de milioane de lei (aproximativ 8,3 milioane euro). Cu toate acestea, afacerile Metro au crescut cu 7% în 2024, atingând 11,3 miliarde de lei (aproximativ 2,3 miliarde euro), comparativ cu 10,5 miliarde de lei (2,1 miliarde euro) în 2023.
Metro România a transmis: „Anul 2024 a reprezentat pentru METRO România un nou reper în evoluția companiei, cu rezultate semnificative care reflectă strategia noastră orientată spre investiții în dezvoltarea businessului de wholesale, multicanal și multi-customer, dar și în extinderea francizei LaDoiPasi.”
În contextul economic provocator, marcat de o inflație de 5,1% și creșterea costurilor operaționale, Metro a decis să nu transfere majoritatea acestor costuri către clienți, ca parte a responsabilității față de afacerile acestora. Compania a continuat să investească în politica de prețuri „every day, low price” și în digitalizare, extinderea spațiilor logistice și servicii de livrare.
Metro a subliniat, de asemenea, că a investit constant în echipă și în modernizarea magazinelor, logistici, lanțului de aprovizionare și infrastructurii digitale, pentru a răspunde cerințelor clienților profesioniști la cele mai înalte standarde.
În plus, compania a absorbit o creștere semnificativă a contribuțiilor fiscale către bugetul de stat în 2024, un efort considerabil în cadrul modelului operațional business to business (B2B), unde marja de profitabilitate este minimă.
Metro România înregistrează pierderi pentru prima dată în ultimul deceniu
Metro România a anunțat că, pentru prima dată în ultimii zece ani, compania a intrat pe pierderi. Reprezentanții retailerului au subliniat că, în ciuda provocărilor economice, modelul de afaceri va rămâne axat pe accesibilitate și sprijin pentru antreprenorii locali.
„Vom continua să operăm responsabil, echilibrând nevoile clienților cu realitățile macroeconomice, pentru a ne asigura că putem oferi prețuri accesibile și un parteneriat sustenabil tuturor colaboratorilor noștri”, au declarat oficialii Metro România.
Retailerul, prezent pe piața locală din 1996 și cunoscut pentru sistemul de vânzare cash & carry, are în prezent 30 de centre de distribuție în România. De asemenea, Metro a dezvoltat rețeaua de francize LaDoiPași, sprijinind antreprenorii locali și extinzându-se la peste 2.400 de magazine la nivel național.
Metro Cash & Carry România face parte din grupul german Metro, un lider mondial în comerțul cu ridicata, având peste 100.000 de angajați și aproximativ 16 milioane de clienți la nivel global.