Recunoașterea facială, o soluție pentru combaterea furturilor în supermarketuri
Sainsbury’s a anunțat implementarea tehnologiei de recunoaștere facială în magazinele sale din Marea Britanie, demarând o perioadă de testare de opt săptămâni. Acest pas are ca obiectiv principal identificarea hoților, într-un context în care furturile din comerțul cu amănuntul au crescut semnificativ în ultimii ani.
Compania, care deține peste 1.400 de magazine, a asigurat personalul din două dintre acestea că testarea nu vizează monitorizarea angajaților sau clienților. Sainsbury’s a subliniat că tehnologia va fi utilizată pentru a identifica și, eventual, pentru a interzice accesul persoanelor violente sau agresive, precum și celor care fură.
În ciuda scopului declarat al acestei măsuri, recunoașterea facială a stârnit controverse, fiind criticată de grupurile care apără drepturile la intimitate. De asemenea, rivalul Asda a primit numeroase plângeri după ce a implementat o tehnologie similară. Sainsbury’s a precizat că înregistrările vor fi șterse instantaneu dacă software-ul nu recunoaște fețele persoanelor raportate.
Simon Roberts, directorul executiv al Sainsbury’s, a afirmat că tehnologia este destinată exclusiv identificării persoanelor implicate în infracțiuni grave, având ca scop protejarea echipelor și clienților din magazine. El a subliniat că, în ciuda colaborării cu autoritățile, incidentele de furt și abuz continuă să afecteze activitatea zilnică a angajaților Sainsbury’s.