Noi reguli în UE pentru publicitatea electorală
Uniunea Europeană a introdus, începând de vineri, reguli stricte pentru publicitatea politică plătită. Aceste reglementări impun ca reclamele electorale să fie clar marcate, iar platformele să discloseze informații despre finanțatori și sumele cheltuite.
Scopul acestor măsuri este de a crește transparența și de a preveni influențele externe în procesul electoral. Reglementările stipulează, de asemenea, obligativitatea de a preciza publicul-țintă, contribuind la evitarea amestecului străin în alegerile europene.
Comisia Europeană subliniază că noile reglementări protejează libertatea de exprimare și dreptul cetățenilor la informare, ajutându-i să facă distincția între conținutul politic plătit și materialele jurnalistice sau opiniile personale. Astfel, se întărește integritatea proceselor electorale.
Impactul asupra platformelor de socializare
Meta, compania-mamă a Facebook și Instagram, a anunțat că, începând cu luna octombrie, va renunța la difuzarea reclamelor politice în Europa, invocând „cerințe imposibil de îndeplinit și incertitudini politice” generate de noile reglementări. De asemenea, Google a criticat aceste reguli, anunțând că pe platformele sale, cum ar fi YouTube, vor fi permise doar anumite tipuri de reclame politice, inclusiv cele de la instituțiile oficiale naționale sau ale Uniunii Europene. Persoanele fizice și politicienii vor fi excluși de la publicarea reclamelor politice pe aceste platforme.