Renault își îndreaptă atenția către India
Renault face progrese semnificative în încercarea de a cuceri piața din India, a treia cea mai mare piață auto din lume. Compania a preluat integral unitatea de producție din Chennai și a inaugurat un nou Centru de Design în acest oraș, care va fi responsabil pentru dezvoltarea viitoarelor modele locale și internaționale.
Obiective ambițioase pentru piața indiană
Directorul Renault India, Venkatram Mamillapalle, a subliniat angajamentul companiei de a-și redefini poziționarea și produsele pentru a răspunde nevoilor în continuă schimbare ale clienților. Renault își propune să atingă un volum impresionant de 500.000 de autovehicule anual, o creștere semnificativă comparativ cu vânzările de sub 40.000 înregistrate în 2024.
Un centru de design de amploare
Renault Design Centre Chennai, cel mai mare centru de design al grupului Renault din afara Franței, va juca un rol esențial în dezvoltarea de noi modele adaptate la specificul pieței locale. Acest centru se va integra cu restul rețelei de centre de design ale companiei, inclusiv cel din România.
„India este unică și necesită un studio de design dedicat pentru a înțelege nuanțele și a răspunde nevoilor sale,” a explicat Laurens van den Acker, Chief Design Officer al grupului Renault. Noul centru se va concentra pe dezvoltarea de concepte și modele adaptate pieței indiene, contribuind, în același timp, la proiectele globale ale grupului.
Renault își extinde producția în India cu modele Dacia
Renault activează în prezent pe piața indiană cu trei modele locale de dimensiuni mici, toate adaptate legislației fiscale din țară. Acestea includ Kwid, cunoscut în Europa sub numele de Dacia Spring, alături de micro-SUV-urile Kiger și Triber, care măsoară sub 4 metri, Triber având capacitatea de a transporta până la 7 persoane.
Planurile companiei vizează introducerea a patru SUV-uri și două vehicule complet electrice, care vor beneficia de reducerile de taxe oferite de guvernul indian pentru modelele hibride și electrice. Avantajul competitiv al Renault provine în principal din modelele Dacia, precum Duster și Bigster, dar și din viitoarele lansări, care vor permite reducerea costurilor de producție și a prețurilor de vânzare pe piața locală, odată cu demararea producției la uzina din Chennai.
În plus, se preconizează că mașinile electrice vor deriva din viitoarele modele Renault și Dacia, inclusiv o posibilă versiune electrică a modelului Kwid. Nissan se va alătura acestui demers, beneficiind de propriile versiuni ale acestor mașini, fabricate în uzina Renault și comercializate atât pe piața locală, cât și pe piețele internaționale.