Probleme persistente la podul de la Brăila
Podul de la Brăila, cunoscut și sub denumirea de „Golden Gate al României”, se confruntă cu dificultăți semnificative, la scurt timp după finalizarea lucrărilor de reparație. Pe sensul de mers Tulcea-Brăila, asfaltul nou aplicat prezintă deja multiple denivelări, iar porțiunile reparate au un aspect neuniform.
Aceasta este doar una dintre neregulile care au întârziat predarea completă a podului. Recepția oficială a acestuia, planificată pentru această vară, se va realiza la doi ani de la inaugurare. Problemele tehnice, inclusiv infiltrațiile la un pilon și șuruburi nefixate corespunzător, au dus la prelungirea termenului de finalizare.
Reprezentanții CNAIR estimează că, până în martie, se va putea începe frezarea și reasfaltarea unei porțiuni a podului, iar până atunci, recepția întregului obiectiv nu va putea fi realizată. În acest context, șoferii care călătoresc spre Tulcea sau Constanța sunt nevoiți să ocolească și să treacă prin Măcin.
În ciuda acestor întârzieri, podul suspendat de la Brăila rămâne unul dintre cele mai costisitoare proiecte de infrastructură din România, cu o valoare de peste 500 de milioane de euro, finanțată atât de Uniunea Europeană, cât și de statul român.