Finalizarea lucrărilor de revizie la terminalul offshore pentru Petromidia
Midia Marine Terminal (MMT), parte a Grupului KMG International, a finalizat recent o revizie tehnică importantă la terminalul marin offshore, esențial pentru aprovizionarea cu țiței a rafinăriei Petromidia. Revizia, desfășurată pe parcursul a aproximativ 10 zile, a avut scopul de a asigura continuitatea operațiunilor și siguranța în operare.
Mihai Brânzoi, directorul general al Midia Marine Terminal, a declarat: „Lucrările efectuate ne oferă toate garanțiile unei operări fără întrerupere a singurului terminal offshore din apele teritoriale românești. Mentenanța echipamentelor este esențială pentru atingerea obiectivelor operaționale, în condiții de siguranță și protecție a mediului.”
Revizia a inclus înlocuirea a patru furtunuri plutitoare critice, realizate de compania japoneză Yokohama, special pentru terminalul situat la 8,6 km în largul Mării Negre. Aceste furtunuri au fost proiectate pentru a suporta o presiune nominală de 19 bari, operând la o presiune de 8 bari. De asemenea, pe parcursul lucrărilor, celelalte furtunuri au fost curățate de hidrocarburi, iar aproximativ o treime din echipamentele marine au fost testate pentru a garanta siguranța operațională.
Terminalul este dotat cu două șiruri plutitoare de peste 250 de metri fiecare și două șiruri subacvatice de câte 33,5 metri. Revizia completă a terminalului se efectuează o dată la 8 ani, însă furtunurile sunt înlocuite la fiecare 2 ani din cauza stresului mecanic crescut.
În cadrul lucrărilor de mentenanță au fost implicate peste 40 de persoane din MMT și Rominserv, contractorul general al Grupului KMG International (Rompetrol), finalizându-se conform graficului stabilit, chiar și în condiții meteorologice dificile.
Pe durata reviziei, aprovizionarea rafinăriei Petromidia nu a fost afectată, terminalul continuând operațiunile de descărcare pe un singur fir. În luna august, au fost descărcate cinci nave, cu un total de peste 400 de mii de tone de țiței, 80% dintre acestea provenind din Kazahstan.
Terminalul operat de MMT este de tip Single Point Mooring, compus dintr-o parte statică fixată pe fundul mării și o parte mobilă la care se conectează nava, permițându-i să se rotească liber în funcție de condițiile meteorologice. Debitul maxim de operare este de 7.000 m³/h, ceea ce permite descărcarea unei nave de 80.000 până la 160.000 de tone în 24-36 de ore.