Hot News
Copiii pasionați de artele vizuale au interpretat scene din scurtmetrajul „Arts Tamer” la Muzeul de Artă din Constanța
Contestație referitoare la supervizarea lucrărilor la noul corp de urgențe al Spitalului Județean Constanța
Licitație de peste 442 de milioane de lei pentru proiecte publice în Constanța
Șantierul Damen Mangalia, abandonat de statul român?! Sindicalistul Laurențiu Gobeajă: „Nu există nici o preocupare pentru acest șantier, deși a fost declarat obiectiv strategic de interes național”
Condamnat pentru tentativă de omor, consideră pedeapsa prea severă, deși regretă că victima a supraviețuit
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: România a intrat terestru în Schengen. Ce spun transportatorii despre aceasta
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Economic > România a intrat terestru în Schengen. Ce spun transportatorii despre aceasta
Economic

România a intrat terestru în Schengen. Ce spun transportatorii despre aceasta

Data: 12 decembrie 2024 - 15:49
Petrache Poenaru 316
Distribuie
romania a intrat si terestru in schengen ce spun transportatorii despre asta 675ae9347c93f

Sursa foto: Google Images

România a intrat terestru în Schengen

Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), a declarat că România a așteptat această decizie timp de 13 ani și 9 luni. Dinescu a evidențiat pierderile semnificative pe care transportatorii le-au înregistrat din cauza neincluziunii în Schengen, estimând că acestea se ridică la peste 22 de miliarde de euro, din care aproximativ 2,5 miliarde au fost pierderi doar în 2023 din cauza timpilor de așteptare la vămi.

Conform lui Dinescu, transportatorii români sunt cei mai mari exportatori din industrie, depășind chiar sectorul IT, și România se situează pe locul 6 în Europa în ceea ce privește numărul de șoferi, cu 548.000 de șoferi implicați. De asemenea, el a subliniat că, deși aderarea la Schengen este o veste bună, controalele vamale vor continua, iar autoritățile române ar trebui să se pregătească pentru aceste schimbări.

Opinile transportatorilor despre intrarea în Schengen

Ion Lixandru, proprietar al companiei Camion Logistic, Romtrailer, a menționat că intrarea României în Schengen va permite transportatorilor să concureze de la egal la egal cu economiile învecinate, crescând eficiența operațiunilor și generând venituri mai mari. Aderarea va deschide, de asemenea, o nouă etapă de investiții, având în vedere planurile Uniunii Europene de relocare a sectoarelor de producție vitale în interiorul UE.

Vasile Ștefănescu, președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), a afirmat că această decizie va conduce la o reducere semnificativă a timpilor de așteptare în vămile românești, care în prezent pot dura câteva zile în timpul verii. El a subliniat că intrarea în spațiul Schengen reprezintă o corectare a unei nedreptăți care a afectat atât transportatorii, cât și cetățenii României.

Intrarea României în Schengen: Impactul asupra transportatorilor

România a făcut un pas important prin intrarea terestru în spațiul Schengen, ceea ce va avea un impact semnificativ asupra transporturilor. Vasile Ștefănescu, președintele Confederației transportatorilor, a declarat că această aderare va conduce la eliminarea controlului sistematic la frontierele cu statele membre, ceea ce va reduce considerabil timpii de așteptare pentru transportatori.

„Odată cu intrarea în Schengen se elimină toți acești timpi de așteptare și nervii șoferilor”, a adăugat Ștefănescu, subliniind că transportul va deveni mult mai fluid în întreaga Europă. Chiar dacă de la 1 ianuarie vor exista controale aleatorii la granițele terestre, acestea sunt o practică obișnuită în spațiul european și nu vor afecta semnificativ activitatea transportatorilor.

Beneficiile aderării la Schengen se vor resimți și în creșterea eficienței transporturilor. Timpul redus de livrare va permite transportatorilor să efectueze mai multe curse, ceea ce ar putea conduce la câștiguri mai mari și, implicit, la salarii mai mari pentru șoferi. De asemenea, exporturile de produse vor deveni mai rapide, sprijinind astfel producătorii locali.

În concluzie, intrarea României în Schengen nu doar că va îmbunătăți experiența transportatorilor, dar va crea și noi oportunități pe piața muncii, având un impact pozitiv asupra economiei locale și naționale.

Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent mipe acord de finantare cu fei in valoare de 1067 milioane de euro pentru programul innovation romania 675ae92cc064a MIPE: Acord de finanțare cu FEI în sumă de 106,7 milioane de euro pentru Programul ”Innovation Romania”
Articolul următor cum a aflat alex dobrescu despre cristina cioran ca e insarcinata cu al doilea copil vedeta nu l a anuntat eu am zis atunci ca nu 675ae96308eb6 Cum a aflat Alex Dobrescu despre sarcina Cristinei Cioran cu al doilea copil. Vedeta nu l-a anunțat: „Eu am zis atunci că nu”
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
copiii pasionati de artele vizuale au interpretat scene din scurtmetrajul arts tamer la muzeul de arta constanta 68cca41bd9f33

Copiii pasionați de artele vizuale au interpretat scene din scurtmetrajul „Arts Tamer” la Muzeul de Artă din Constanța

19 septembrie 2025 8
contestatie privind supervizarea lucrarilor de la noul corp de urgente al spitalului judetean constanta 68cc9ec54c991

Contestație referitoare la supervizarea lucrărilor la noul corp de urgențe al Spitalului Județean Constanța

19 septembrie 2025 9
licitatie de peste 442 de milioane de lei pentru proiecte publice la constanta 68cc9b64810a1

Licitație de peste 442 de milioane de lei pentru proiecte publice în Constanța

19 septembrie 2025 344
video santierul damen mangalia abandonat de statul roman sindicalistul laurentiu gobeaja nu exista nici o preocupare pentru acest santier desi a fost declarat obiectiv strategic de inte 68cc92c46be31

Șantierul Damen Mangalia, abandonat de statul român?! Sindicalistul Laurențiu Gobeajă: „Nu există nici o preocupare pentru acest șantier, deși a fost declarat obiectiv strategic de interes național”

19 septembrie 2025 289
condamnat pentru tentativa la omor considera pedeapsa prea aspra desi regreta ca victima nu a murit 68cc84eb29099

Condamnat pentru tentativă de omor, consideră pedeapsa prea severă, deși regretă că victima a supraviețuit

19 septembrie 2025 11
condamnat pentru fapte de coruptie un avocat din tulcea fost sef rar cere revizuirea cauzei la sapte ani de la pronuntarea sentintei definitive 68cc8257ac192

Avocat din Tulcea, fost șef RAR, condamnat pentru fapte de corupție, solicită revizuirea cauzei la șapte ani de la pronunțarea sentinței definitive

19 septembrie 2025 12

Te-ar putea interesa și...

vanzarile de automobile la nivel global au crescut si in 2024 pe segmentul electric a fost vandut un volum fara precedent 678de91897f7b
Economic

Vânzările globale de automobile au crescut în 2024, cu un volum fără precedent pe segmentul electric.

20 ianuarie 2025 344
foto o noua autostrada va lega romania de serbia cu un cost de aproape 2 miliarde de euro 67bf39dec25d0
Economic

O nouă autostradă va lega România de Serbia, cu un cost de aproape 2 miliarde de euro.

26 februarie 2025 345
banca mondiala inrautateste previziunile privind evolutia economiei romaniei 678a09dd59703
Economic

Banca Mondială revizuiește în negativ previziunile pentru economia României

17 ianuarie 2025 205
hidroelectrica vede scadere de profit si in 2025 inclusiv din cauza taxei de stalp cresc costurile cu achizitia din piata a energiei pentru furnizare productia se reduce din nou 67d26c896fd25
Economic

Hidroelectrica anticipează o scădere a profitului în 2025, influențată de taxa de stâlp. Costurile de achiziție a energiei din piață pentru furnizare cresc, iar producția se reduce din nou.

13 martie 2025 274
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?