România construiește cel mai mare pod pentru animalele din munți
România va construi un pod impresionant, de peste 300 de metri lungime și cel puțin 100 de metri lățime, destinat special pentru a permite animalelor din Carpații Meridionali să traverseze Valea Oltului. Această structură, denumită „ecoduct”, va fi amplasată în apropierea localității Cornetu, acolo unde autostrada A1 Sibiu – Pitești se va intersecta cu Valea Oltului.
Podul va funcționa ca un coridor ecologic, având rolul de a asigura siguranța animalelor care, din cauza traficului intens de pe DN7, nu pot traversa în mod natural între diferitele zone montane. Potrivit lui Ionuț Ciurea, directorul executiv al Asociației Pro Infrastructura, acest ecoduct va contribui semnificativ la menținerea coridoarelor ecologice și la reducerea impactului traficului asupra faunei locale.
Structura va fi poziționată astfel încât să asigure traversarea a trei obstacole: DN7, Calea Ferată CF201 și râul Olt, având gabaritele necesare pentru a permite circulația în siguranță a animalelor. Ecoductul face parte din contractul pentru autostrada A1 Sibiu – Pitești, Secțiunea 3, care a fost atribuită companiei italiene WeBuild în 2022, cu o valoare de circa 5,3 miliarde de lei.
Acest proiect reprezintă un pas important în protejarea faunei sălbatice și în promovarea unei infrastructuri prietenoase cu mediul, demonstrând angajamentul României față de conservarea biodiversității.
România construiește cel mai mare pod din țară pentru animalele din munți
În nordul localității Călinești, se va construi un ecoduct, o structură destinată să faciliteze traversarea râului Olt de către fauna sălbatică. Acest ecoduct, situat la aproximativ 300 de metri sud de podul rutier existent pe DJ703M, va supratraversa DN7, calea ferată și un drum de pământ local.
Conform CNAIR, ecoductul este o măsură importantă de defragmentare a habitatelor și de reducere a impactului generat de proiectul autostrăzii. „Soluția propusă are rolul de a reprezenta pentru fauna sălbatică cea mai bună opțiune de traversare a zonei coridorului ecologic, fără a fi nevoită să interacționeze cu barierele fizice existente”, a explicat CNAIR.
Ionuț Ciurea, directorul executiv al Asociației Pro Infrastructura, a subliniat importanța acestui ecoduct, menționând că, odată cu mutarea traficului pe autostradă, DN7 va deveni mai permeabil pentru animale. „Este esențial să preîntâmpinăm accidentele și să asigurăm siguranța atât pentru animale, cât și pentru oameni”, a declarat Ciurea.
Ecoductul, care va avea o lățime de minimum 100 de metri, se va transforma astfel în cel mai lat pod construit vreodată în România, având o lungime de peste 300 de metri. Pentru a fi funcțional, va necesita amenajarea unei zone de acces prin împădurire, pe o suprafață de aproximativ 1,2 hectare, pe malul stâng al Oltului, conform CNAIR.
Acest proiect nu doar că va facilita trecerea animalelor, dar va reprezenta și un boost ecologic pentru zona Meridionalilor, contribuind la protecția mediului și a biodiversității.
România construiește cel mai mare pod din țară pentru animale
România va demara construcția celui mai mare pod din țară, destinat trecerii animalelor din munți peste râul Olt. Acest proiect inovator, denumit ecoduct, va permite atât animalelor mari, cât și celor mici să traverseze în siguranță.
Podul va avea o deschidere centrală de 95.46 m și va fi construit dintr-o structură complexă, cu 14 arce și fundații masive din beton. Proiectul are ca scop respectarea normelor de mediu europene, fiind parte dintr-o abordare modernă pentru infrastructura din România.
Lucrările urmează să înceapă în vara anului 2025, iar finalizarea acestora este estimată pentru începutul anului 2027. Reprezentanții autorităților de drumuri subliniază importanța acestui tip de structură, care va fi cea mai lată din țară, asigurând astfel o trecere adecvată pentru fauna locală.
Acest ecoduct va îmbunătăți conectivitatea ecologică și va contribui la protejarea biodiversității din zona respectivă, conform reglementărilor stricte impuse de legislația europeană pe partea de mediu.
România construiește cel mai mare pod pentru animale în zona Oltului
România a demarat construcția celui mai mare pod din țară, menit să faciliteze traversarea râului Olt de către animalele din munți. Acest proiect reprezintă o inițiativă importantă pentru protecția faunei sălbatice și pentru asigurarea unui echilibru între dezvoltarea infrastructurii și conservarea mediului.
Potrivit unui expert de la Pro Infrastructura, este esențial să se găsească un echilibru între siguranța oamenilor și protecția animalelor. „Costurile sunt semnificative, dar nu sunt mofturi; este foarte important să ne preocupăm de aceste aspecte”, subliniază expertul.
Construcția podului face parte din proiectul A1 Sibiu – Pitești, Secțiunea 3 (Cornetu – Tigveni), având o lungime de 37,4 km și un contract în valoare de 5,3 miliarde de lei. Lucrările au fost demarate în februarie 2023, cu un termen de 12 luni pentru proiectare și 45 de luni pentru execuție.